58 ton azbestu mniej na terenie gminy Lubin
GMINA LUBIN. Usuwanie azbestu z terenu gminy LubinNa terenie gminy Lubin zakończyła się kolejna akcja usuwania wyrobów zawierających azbest. W tym roku z 15 posesji zniknęło aż 58 ton niebezpiecznych odpadów. To część długofalowego programu, który gmina realizuje konsekwentnie od wielu lat we współpracy z WFOŚiGW. Również w okresach, gdy nie było możliwości pozyskania środków zewnętrznych, a zadania finansowano z własnego budżetu.

Usunięcie azbestu to ważny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa mieszkańców i ochrony środowiska. Choć przez wiele lat był on popularnym materiałem budowlanym, szczególnie w latach 70. i 80. , dziś wiadomo, że włókna azbestowe są bardzo groźne dla zdrowia. Ich wdychanie może prowadzić do chorób układu oddechowego, a nawet nowotworów.
– To jedno z tych działań, które nie są spektakularne, ale mają ogromne znaczenie dla naszego wspólnego bezpieczeństwa – mówi wójt gminy Lubin Norbert Grabowski. – Każdy kolejny etap usuwania azbestu to inwestycja w zdrowie mieszkańców i czystsze środowisko.
Łączny koszt tegorocznych prac wyniósł 48 859,20 zł. Kwota dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska stanowiła 50% kosztów kwalifikowanych. W ramach zadania wykonano demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie gminy Lubin.
Dodaj komentarz