Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Pociągi wracają do Chocianowa. Ofensywa Kolei Dolnośląskich!

CHOCIANÓW. Po 22 latach pociągi osobowe wracają do Chocianowa. To druga gmina w powiecie polkowickim, która będzie „wpięta” w coraz gęstszą sieć połączeń kolejowych w województwie dolnośląskim. Strategia przejmowania nieczynnych linii kolejowych przez władze województwa dolnośląskiego to ewenement na skalę Polski. Otwarta w 2009 roku linia z Trzebnicy do Wrocławia miała być zamieniona na drogę dla rowerów, a okazała się bardzo potrzebna, przewożąc tysiące osób każdego dnia do stolicy aglomeracji wrocławskiej.

Pociągi wracają do Chocianowa. Ofensywa Kolei Dolnośląskich!

Chocianów wraca na kolejową mapę Polski
Po połączeniach z Wrocławia do Trzebnicy, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła linie do Jakuszyc i Bielawy. Od grudnia 2022 roku, do tras w zarządzie województwa, dołącza także trasa do Chocianowa.

Osiem par połączeń na odcinku Chocianów – Legnica, wszystkie one będą skomunikowane z połączeniami z i do Wrocławia Głównego. Kursujący między powiatem polkowickim a stolicą województwa będą mieli możliwość przesiadki na stacjach Chojnów i Legnica.

Chocianów to druga miejscowość w powiecie polkowickim, po Grębocicach, do której można dotrzeć pociągiem Kolei Dolnośląskich.

Wracamy do Wołowa!
Koleje Dolnośląskie realizowały połączenia pomiędzy Wołowem a Wrocławiem w latach 2011-2013. Teraz, po dziewięciu latach, pociągi w żółto-białych barwach województwa wracają na cały dolnośląski odcinek tzw. Nadodrzanki.

Dla podróżnych korzystających z połączeń nowością mogą być przede wszystkim większe pociągi – po tej linii Koleje Dolnośląskie będą realizować również przy wykorzystaniu Impulsów 45WE, pięcioczłonowych pojazdów mogących pomieścić ponad 500 pasażerów.

Liczba par połączeń nie zmienia się, część z nich zamiast pociągami Polregio, będzie realizowana przez pociągi Kolei Dolnośląskich. Dla podróżnych kluczowa informacja dotyczy tego, że obie firmy honorują swoje bilety jednorazowe, jak i miesięczne. Szczegóły w tej materii można znaleźć na stronie: POLREGIO bilety | Koleje Dolnośląskie (kolejedolnoslaskie.pl)

Więcej par do Kobierzyc
Wraz z nowym rozkładem jazdy od 11 grudnia dojdzie do licznych, drobnych zmian w rozkładzie jazdy. O jedną parę zwiększy się liczba połączeń między Legnicą a Głogowem, dodatkowy pociąg pojedzie też z Lubina do Głogowa i z Legnicy do Malczyc.

Z Wrocławia zwiększy się liczba par odjeżdżających w kierunku Kobierzyc i Sobótki.

Koleje Dolnośląskie przejmą też część połączeń od Polregio z Wrocławia: dwie pary do Rawicza i po jednej parze do Międzylesia i Strzelina.

Wraz z nowym rozkładem jazdy zaistniała też możliwość zmiany lokalizacji przystanków, dzięki czemu od 11 grudnia pociągi na przystanku Szklarska Poręba Jakuszyce zatrzymają się bezpośrednio przed wejściem do DCS Polana Jakuszycka, a nie na dotychczasowym peronie, zlokalizowanym kilkaset metrów dalej.

Planowany od 11 grudnia 2022 roku spowoduje, że w 2023 roku Koleje Dolnośląskie pobiją rekord pracy eksploatacyjnej, przejeżdżając po trasach Dolnego Śląska i województw sąsiednich 12 mln km.

Powiązane wpisy