"Kopareczka" zrewitalizuje linię kolejową Chojnów-Rokitki
CHOJNÓW. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozstrzygnęła przetarg na rewitalizację, a w zasadzie odbudowę linii 316 między Chojnowem a Rokitkami na Dolnym Śląsku. Dzięki naprawie linii przejętej od PKP dolnośląski samorząd znacznie poprawi dojazd koleją do Chojnowa.
Do konkursu ofert akces zgłosiło 16 potencjalnych wykonawców, ale oferty tylko sześciu z nich podlegały ocenie. Tak duże zainteresowanie stosunkowo niewielkim przetargiem można tłumaczyć niewielką ich liczbą w w ostatnim czasie ze strony największego zarządcy infrastruktury kolejowej – PKP Polskie Linii Kolejowych.
Przetarg został rozstrzygnięty na korzyść niewielkiej (za to z przyjemnie brzmiącą nazwą) firmy Kopareczka ze Żmigrodu, która do tej pory była podwykonawcą na realizacjach zlecanych przez PKP PLK. Nieco gorzej zostały ocenione większe firmy: Dolkom, ZUE i Infrakol.
Termin realizacji zamówienia to zaledwie 7 miesięcy od daty podpisania umowy (jeszcze jej nie podpisano). Po odbudowie toru pociągi osobowe pojadą z prędkością 80 km/h, Zakres robót obejmuje nawierzchnię, podtorze, przepusty i mosty, przejazdy oraz kilka peronów. Na nowych strunobetonowych podkładach pojawią się jednak, co może dziwić w XXI wieku, tory stykowe.
Chojnów z większą liczbą pociągów
Dziś w Chojnowie zatrzymują się tylko pociągi osobowe, które kursują pomiędzy Legnicą a Węglińcem. Zamknięcie linii 316 na początku XXI wieku, a później jej degradacja, nie pozwoliło na kursowanie przez Chojnów także pociągów w kierunku Żagania. To ma się zmienić. W przyszłości przez Chojnów i Rokitki pojedzie także pociąg do Chocianowa, dzięki planowanej modernizacji linii z Rokitek do Chocianowa. 14-tysięczny Chojnów bardzo więc zyska na powrocie do życia linii 316.
źródlo: rynekkolejowy