Droga Lubin-Prochowice-Wrocław będzie przebudowana. Czas na konsultacje
PROCHOWICE. Czwartkowe spotkanie w Miękini, rozpoczęło drugą turę spotkań informacyjnych w sprawie wariantów przebudowy DK94 i DK36 na odcinku pomiędzy Wrocławiem -Prochowicami - a Lubinem. Przedstawiono i omówiono proponowane warianty przebiegu drogi krajowej nr 36 i 94 na odcinku Wrocław – Lubin, przyjęte do dalszych analiz. 13 maja w poniedziałek odbędzie się podobne spotkanie w Osieku, a 15 maja szczegóły inwestycji poznają mieszkańcy miasta i gminy Prochowice.
Kolejnym etapem inwestycji będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Koszt całej inwestycji szacowany jest na ponad 2,5 mld zł. Przebudowa trasy z Wrocławia do Lubina ma zostać zrealizowana systemem zaprojektuj i wybuduj w okresie 6 lat. Termin realizacji ma być powiązany z planowaną rozbudową autostrady A4.
W realizowanym obecnie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym wraz z koncepcją programową (STEŚ-R) zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą one rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.
Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki.
W zależności od wybranego wariantu, który zostanie wyznaczony na etapie STEŚ-R, zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Przekrój dróg zostanie zweryfikowany na podstawie analiz i prognoz ruchu opracowanych na etapie STEŚ-R.
Łącznie odbędzie się pięć spotkań z mieszkańcami gmin, przez które przebiega inwestycja. Spotkania będą podzielone na dwie części. Podczas spotkań otwartych, w godzinach 11:00-15:00, projektant będzie do dyspozycji mieszkańców i odpowie na pytania dot. rozwiązań projektowych dla poszczególnych wariantów....
O inwestycji:
W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.
Realizacja tej trasy spowoduje odciążenie istniejącej sieci drogowej, która obecnie przebiega przez centra miast i miejscowości. Dzięki podniesieniu standardów środowiskowych, obniżeniu poziomu hałasu i zanieczyszczeń w obszarach zabudowy wpłynie na poprawę warunków życia.
Mijają właśnie 2 lata od chwili kiedy złożono podpisy pod Programem Inwestycji dla prac przygotowawczych do przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin. Inwestycja obejmie rozbudowę ok. 60 km dróg krajowych: 18 km odcinka DK36 Lubin – Prochowice oraz 42 km DK94 Prochowice – Wrocław.