Praca szuka człowieka. RPK szuka księgowego
ZŁOTORYJA. REJONOWE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ W ZŁOTORYI.

Poszukuje pracownika na stanowisko: GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
Opis stanowiska:
• prowadzenie rachunkowości Spółki zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz innymi obowiązującymi przepisami spółek prawa handlowego,
• kontrola kompletności i rzetelności dokumentów, dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych, w tym pełnienie kontroli funkcjonalnej, kontroli legalności dokumentów, dotyczących wykonania planów finansowych oraz ich zmian,
• zapewnianie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Spółkę, zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz terminowej spłaty zobowiązań,
• dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym poprzez analizowanie wykorzystania środków będących w dyspozycji Spółki,
• monitorowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów i przychodów Spółki oraz wspieranie kluczowych decyzji dotyczących działalności Spółki poprzez dostarczanie Zarządowi Spółki aktualnej, rzetelnej informacji o stanie finansowym Spółki, prognoz oraz spodziewanych zmianach w stosunku do wyznaczonych celów finansowych,
• kierowanie pracą Działu Finansowo-Księgowego oraz nadzorowanie całokształtu prac
z zakresu rachunkowości realizowanych przez poszczególne komórki organizacyjne Spółki,
• sporządzanie deklaracji podatkowych i rozliczeniowych, sprawozdań finansowych oraz wszelkiej dokumentacji wymaganej przepisami prawa dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,
• opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Zarząd Spółki w zakresie m.in. prowadzenia rachunkowości, gospodarki własnej Spółki czy procedur kontroli,
• organizacja i nadzór nad przebiegiem inwentaryzacji składników majątkowych,
• nadzór nad windykacją należności,
• udział w przygotowywaniu wniosku taryfowego,
• prawidłowe i terminowe sporządzanie list płac wynagrodzeń, świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz rozliczeń w zakresie umów cywilnoprawnych,
• sporządzanie wymaganych prawem deklaracji z tytułu zobowiązań ustawowych wobec US
i ZUS,
• stałe dostosowywanie systemu księgowego Spółki do aktualnych wymogów prawnych,
• współpraca z biegłym rewidentem, bankami, instytucjami finansowymi i kontrolnymi oraz urzędami.
Wymagania niezbędne:
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie a ponadto za przestępstwa przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karne skarbowe,
• brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
• ukończone studia wyższe kierunkowe w dziedzinie: rachunkowości, ekonomii lub finansów,
• posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy na stanowisku głównego księgowego lub w księgowości na stanowisku kierowniczym bądź w audycie (preferowane doświadczenie
w spółce z o.o.),
• co najmniej trzykrotny udział w badaniu sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta,
• biegła znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, w tym przepisów o rachunkowości dotyczących spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, o podatku od towarów i usług VAT, podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych oraz podatkach lokalnych,
• bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu płac i ubezpieczeń społecznych oraz zagadnień związanych z naliczaniem wynagrodzeń,
• biegła znajomość obsługi komputera w tym programów finansowo-księgowych, płacowych, programów do przesyłu elektronicznego i bankowości elektronicznej oraz pakietu MS Office,
• znajomość przepisów prawa z dziedziny rachunkowości spółek prawa handlowego,
• znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem spółek prawa handlowego, w tym spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego.
Wymagania dodatkowe:
• umiejętność szybkiego diagnozowania i rozwiązywania problemów, analizy danych, wyciągania wniosków, planowania i monitorowania działań pod względem ich kosztów efektywności,
• doświadczenie w kierowaniu zespołem pracowników, umiejętność delegowania zadań, komunikatywność i zdolność do analitycznego myślenia.
Oferujemy:
• ciekawą pracę, dającą możliwości rozwoju zawodowego,
• atrakcyjne wynagrodzenie odpowiadające posiadanym umiejętnościom i doświadczeniu,
• oprócz wynagrodzenia zasadniczego również dodatkowe premie i nagrody,
• stabilne warunki zatrudnienia,
• po okresie próbnym możliwość zatrudnienia na stałe,
• możliwość zdobycia nowych umiejętności i doświadczenia podczas szkoleń i kursów branżowych opłacanych przez pracodawcę,
• szeroki pakiet socjalny w tym m.in. dodatki świąteczne,
• grupowe ubezpieczenie społeczne.
Forma kontaktu:
Dokumenty aplikacyjne ( CV wraz z klauzulą rekrutacyjną, list motywacyjny, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, oraz posiadane doświadczenie zawodowe) należy składać w formie elektronicznej lub - w siedzibie Spółki w Złotoryi, al. Miła 2.
Termin składania ofert: do dnia 31.03.2025 r.