Co ciekawego w Chojnowie?
CHOJNÓW. Po hucznym czerwcu i hucznych Dniach Chojnowa, w lipcu w mieście nad Skora znacznie spokojnie co nie znaczy, ze nic się nie dzieje. Nowością dotyczącą wszystkich chojnowian będzie wizyta Tomasza STROJKA z Legnicy, rzecznika konsumentów, który korzystając z zaproszenia burmistrza Jana Serkiesa nieodpłatnie udzieli także cennych prawniczych porad chojnowianom...A ponadto:
Dzieci z Ukrainy w Chojnowie
Wzorem ubiegłego roku, w ramach Akcji Letniej dla Dzieci z Kresów Wschodnich, Chojnów gościć będzie około 40. osobową grupę z Ukrainy.
Organizatorzy - Stowarzyszenie Kulturalne "Krajobrazy" w Legnicy - zapewniają wiele atrakcji, a jedną z nich jest Dzień Chojnowski.
9 lipca grupa przyjeżdża do grodu nad Skorą, by poznać kolejne miasto na Dolnym Śląsku. Odwiedzą Ratusz, Muzeum Regionalne i Basen Miejski.
Wakacje z MBP
Zapraszamy dzieci w wieku 7 - 12 lat na zajęcia "Wakacje z Biblioteką". Od 9 do 13 lipca wyruszymy w podróż z Nelą Małą Reporterką "Nela i skarby Karaibów". A od 6 do 10 sierpnia poznamy książki znanych i lubianych polskich autorów, którzy odwiedzili naszą bibliotekę. Liczba miejsc ograniczona. Zapisy w Dziale dla Dzieci i Młodzieży do 29.06.2018 r., tel. 768188346
Darmowe porady rzecznika
20 lipca w godz. 10-12 w Domu Schrama mieszkańcy Chojnowa będą mieli możliwość zasięgnięcia porad prawnych u Rzecznika Konsumentów.
Porad oraz informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów rzecznik będzie udzielał osobom fizycznym (w sprawach nie związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej), w sporach z przedsiębiorcą - sprzedawcą, producentem, dystrybutorem.
Bezpłatne poradnictwo dotyczy:
- kupna - sprzedaży w sklepie
- kupna - sprzedaży na odległość (wysyłkowo, za pośrednictwem Internetu) oraz poza sklepem (np. na pokazach, w domach klienta);
- telefonii stacjonarnej i komórkowej;
- telewizji kablowej, cyfrowej, satelitarnej;
- usług kurierskich;
- usług pocztowych;
- kredytów konsumenckich;
- usług turystycznych;
- usług budowlanych;
- dostawy energii elektrycznej, ciepła, wody;
- umów o dzieło (np. wykonanie mebli, naprawa samochodów, sprzętu).
Mieszkańcy mogą także liczyć na pomoc w przygotowaniu pisma reklamacyjnego, procesowego czy egzekucyjnego.
Zgłaszając się po poradę należy przy-nieść ze sobą wszystkie dokumenty istotne dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.).
To pierwsze z planowanego cyklu spotkań. Jeśli okaże się, że w Chojnowie jest zapotrzebowanie na oferowaną pomoc, konsultacje odbywać się będą częściej.