Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Więcej połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku

REGION. Samorząd województwa od kilku lat inwestuje w rozwój sieci połączeń kolejowych w regionie. W efekcie, na przestrzeni 3 ostatnich lat liczba pasażerów korzystających z kolei na Dolnym Śląsku podwoiła się i w 2017 roku przekroczy 22 mln.

Więcej połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku

Już za miesiąc wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Na prawie wszystkich liniach w regionie wzrośnie liczba połączeń. Samorząd Województwa konsekwentnie rozbudowuje Wrocławską Kolej Aglomeracyjną, która każdego dnia przewozi ok. 55 tys. pasażerów. Jeszcze w tym roku na każdej linii w aglomeracji wrocławskiej pociągi będą jeździły częściej.
• Wrocław – Żmigród z 19 par do 20
• Wrocław –Trzebnica z 15 do 16 par
• Wrocław – Oleśnica z 19 do 20 par
• Wrocław – Jelcz-Laskowice z 16 do 18 par
• Wrocław – Oława z 19 do 21 par
• Wrocław – Strzelin z 15 do 17 par
• Wrocław – Jaworzyna Śl. z 22 do 24 par
• Wrocław – Legnica z 26 do 27 par
• Wrocław – Wołów z 19 do 20 par
• Wrocław Główny – Wojnów z 13 do 14 par

− Wrocławska Kolej Aglomeracyjna to dziś 394 połączeń kolejowych każdego dnia. W ciągu czterech lat liczba ta wzrosła z 272 połączeń. Dzięki systematycznej poprawie oferty przewozowej na Dolnym Śląsku notujemy zdecydowanie najszybszy wzrost liczby pasażerów kolei w skali całego kraju – zaznacza Jerzy Michalak, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

W tym roku ponad dwadzieścia podwrocławskich gmin oraz Gmina Wrocław zadeklarowało współpracę z władzami województwa dolnośląskiego przy tworzeniu i finansowaniu Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Niektóre z nich już podjęły odpowiednie uchwały (na poziomie rad gmin) i będą finansowo partycypować w zwiększenie atrakcyjności naszej oferty kolejowej. Kolejne dołączą również w tym roku.

− Warto również podkreślić, że na niektórych liniach w regionie od nowego rozkładu jazdy znacząco poprawi się standard podróżowania. Linie Wrocław-Żmigród, Wrocław-Jelenia Góra czy Wrocław-Kłodzko będą obsługiwane przez nowe, pięcioczłonowe pociągi elektryczne Kolei Dolnośląskich – mówi marszałek Cezary Przybylski.

Dodatkowe połączenia w nowym rozkładzie jazdy dotyczą również pozostałej części województwa:
• Oleśnica – Ostrów Wlkp. z 5 do 6 par
• Jelcz Laskowice – Biskupice Oławskie z 1 do 2 par
• Strzelin – Ziębice z 15 do 16 par
• Ziębice – Kłodzko Gł. z 13 do 15 par
• Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie z 9 do 10 par
• Dzierżoniów – Kamieniec Ząbkowicki z 5 do 6 par
• Jaworzyna Śl. – Świdnica z 12 do 13 par
• Węgliniec – Zgorzelec z 13 do 14 par
• Węgliniec – Żary z 5 do 6 par
• Legnica – Bolesławiec z 15 do 16 par
• Legnica – Żary z 5 do 6 par
• Wołów – Ścinawa z 12 do 13 par
• Ścinawa – Głogów z 10 do 11 par

Do współpracy przy dalszym rozwoju i rozbudowie Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej dołączyła Gmina Wrocław. Oznacza to, że jeszcze w tym roku zwiększy się liczba połączeń kolei miejskiej.
• Wrocław Główny − Sołtysowice 50 par pociągów (co 15 minut)
• Wrocław Główny − Brochów 39 par pociągów
• Wrocław Główny − Muchobór 47 par pociągów
• Wrocław Główny – Wojnów 14 par pociągów