Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Poczta Polska bardziej przyjazna e-sklepom

Nadawanie przesyłek to codzienność właściciela sklepu internetowego. Mimo coraz bardziej atrakcyjnej oferty firm kurierskich, wielu klientów nadal wybiera tradycyjną dostawę za pośrednictwem Poczty Polskiej, przez co nadawcy muszą fatygować się do placówek. Na szczęście Poczta stara się nieco ułatwić e-sklepom proces nadawania paczek.

Poczta Polska bardziej przyjazna e-sklepom

Kto konkuruje z Pocztą Polską

Dostępne na rynku możliwości dostawy to, obok przesyłek pocztowych, przesyłki kurierskie oraz paczkomaty. Usługi różnią się nie tylko ceną, ale też formą odbioru przesyłki. Każdy klient może mieć indywidualne preferencje w tym zakresie.

Przesyłki kurierskie są szybkie i towar dostarczany jest bezpośrednio do rąk zamawiającego. Ten musi jednak być w domu lub pracy w godzinach od 9:00-17:00, kiedy realizowane są dostawy. Chociaż kurierzy czasem dzwonią do klientów, to jednak nie mają takiego obowiązku, a najczęściej zwyczajnie czasu na wykonanie telefonu. W związku z tym zamawiający nie wie, o której godzinie pojawi się kurier i musi oczekiwać w jednym miejscu przez cały czas realizowania dostaw.

Wad tych nie ma przesyłka pocztowa. Co prawda paczki dostarczane są znacznie dłużej niż przesyłki kurierskie, ale jeśli listonosz nie zastanie klienta, ten zawsze może odebrać zamówienie na pobliskiej poczcie.

Podobnym, chociaż znacznie szybszym i wygodniejszym rozwiązaniem są paczkomaty. Towar dostarczany jest do nich szybko, a sam odbiór zautomatyzowany i wygodny. Ponadto paczkomaty najczęściej zlokalizowane są w miejscach, gdzie można łatwo zaparkować i przez to skorzystać z nich błyskawicznie. Przede wszystkim jednak klient może odebrać paczkę o każdej porze dnia i nocy.

Poczta a e-commerce
Mimo wygody paczkomatów klienci sklepów internetowych nadal często wybierają Pocztę Polską. Jest tak m.in. ze względu na ceny. Chociaż konkurencja ze strony firm kurierskich jest duża, cennik Poczty Polskiej nadal jest atrakcyjny. Ile będzie kosztowało nadanie przesyłki jako paczki zwykłej, czyli ekonomicznej? W przypadku wagi od 1 do 2 kg będzie to 6,6 zł, czyli ponad 2 razy mniej niż w przypadku przesyłki kurierskiej. Lżejsze przesyłki są jeszcze tańsze.

Poczta Polska stara się zatem wychodzić naprzeciw nadawcom z branży e-commerce, wdrażając dedykowane im udogodnienia. I tak nadanie paczki łatwiejsze jest w punktach oznaczonych jako placówka przyjazna e-commerce. Na terenie Polski jest ich około 200. Podstawową zaletą tych placówek jest dłuższy czas pracy. Ponadto są atrakcyjniej zlokalizowane oraz bardziej przestronne. Znajdują się tam też pomieszczenia do obsługi klientów e-commerce lub wydzielone stanowiska szybkiej obsługi klientów masowych. Poczta, idąc na rękę przedsiębiorcom, wydłużyła też czas nadawania paczek priorytetowych oraz kurierskich. Przesyłki nadane do godziny 18-tej wysłane zostaną jeszcze tego samego dnia.

Rozwiązaniem ułatwiającym nadawanie paczek jest też aplikacja Elektroniczny Nadawca. Pozwala ona na rejestrację przesyłek, generowanie dokumentów nadawczych w formie elektronicznej oraz automatyczne przekazywanie pliku z przesyłkami bezpośrednio do wybranej placówki pocztowej. Przez internet możemy się także komunikować z opiekunem handlowym.