Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Jaworzanki oswajają technologię...

JAWOR. Projekt „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię", to skierowany do młodych Jaworzanek program Mercedes-Benz Manufacturing Poland. Wartość programu dostrzegła firma Siemens i wspólnie z Mercedesem poprowadziła warsztat na temat Przemysłu 4.0. Dziewczyny z Jawora znalazły się w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Jaworzanki oswajają technologię...

Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię" to program stworzony z myślą o młodych dziewczynach, uczennicach liceów i techników Powiatu Jaworowskiego, które z okna swojego pokoju widzą budującą się fabrykę Mercedesa w Jaworze. To dla nich Mercedes zorganizował cykl warsztatów poświęconych technologiom i cyfryzacji, we współpracy z Geek Girls Carrots, Randstad Polska, Politechniką Wrocławską – Wydziału Techniczno-Przyrodniczy w Legnicy oraz WSSE „INVEST-PARK" i Klastra Edukacyjnego Invest in EDU. W listopadzie do grona partnerów dołączyła firma Siemens.

- Naszym celem jest zaszczepienie w dziewczynach przekonania, że nauki ścisłe są dla nich. Dzięki naszym warsztatom dziewczyny naprawdę „oswajają" technologię, mogą poznać i zrozumieć rozwiązania, które rewolucjonizują współczesny przemysł. Cieszę się, że nasz projekt zyskał nowego partnera, firmę Siemens, z którym łączy nas przekonanie, że kobiet w przemyśle jest zdecydowanie za mało, że ich potencjał pozostaje niewykorzystany – powiedziała dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji marketingowej i relacji zewnętrznych MBMPL.

W listopadzie odbył się czwarty z serii pięciu warsztatów tegorocznej edycji. Po sztucznej inteligencji, tworzenia stron internetowych i business planów przyszedł czas na „oswojenie" zagadnień związanych z cyfryzacją i digitalizacją produkcji. Uczestniczki dowiedziały się m.in. jak w przemyśle wykorzystuje się wirtualną rzeczywistość (ang. virtual reality, VR) oraz czym jest „cyfrowy bliźniak", wykorzystywany w przemyśle do projektowania i budowy pojazdów oraz linii technologicznych. Za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality, AR) mogły odwiedzić „smart factory" i zobaczyć, jak wszystkie te rozwiązania stosuje się w praktyce.

- Przemysł i produkcja bardzo się zmieniają. Przemysł 4.0, czyli czwarta rewolucja przemysłowa, to fascynująca przygoda, w której nie może zabraknąć kobiet. Wspólnie z Mercedes-Benz Manufacturing Poland edukujemy młode dziewczyny i pokazujemy im, że nauki ścisłe i inżynieria to obszary, w których mogą realizować swoje aspiracje i marzenia – powiedział Cezary Mychlewicz, dyrektor ds. marketingu branż przemysłowych w Siemens.

„Girls Go Technology" nie jest pierwszym edukacyjnym projekt dla kobiet, w który zaangażowany jest Siemens. Firma jest pomysłodawcą programu „Inżynierki 4.0", skierowanego do studentek uczelni technicznych, którego celem jest zwiększenie ich kompetencji cyfrowych w obszarze Przemysłu 4.0. W ramach projektu odbywają się m.in. warsztaty prowadzone przez ekspertów od technologii przemysłowej, finansów w przemyśle i komunikacji. Do partnerstwa w projekcie „Inżynierki 4.0" została również zaproszona spółka Mercedes-Benz Manufacturing Poland.

- „Girls Go Technology" zaszczepia fascynację naukami ścisłymi w uczennicach szkół średnich, „Inżynierki 4.0" ośmielają studentki, do tego by odważnie sięgały po stanowiska w branży przemysłowej. Wierzę, że wspólnie przygotowujemy nowe pokolenie specjalistek od nowych technologii – powiedziała dr Ewa Łabno-Falęcka.

Pierwsza edycja programu „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię" kończy się w tym roku. Projekt będzie kontynuowany także w 2019 r. Nabór nowych uczestniczek odbędzie się już w styczniu, a cykl warsztatów potrwa od lutego do czerwca.

 

Powiązane wpisy