Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Dynamiczny rozkład jazdy już wkrótce

LEGNICA. Trwa budowa ostatnich, elektronicznych elementów inteligentnego systemu zarządzania ruchem. Wykonawcy koncentrują się obecnie m.in. na przeprogramowaniu tablic przystankowych i uruchomieniu portali informacyjnych dla użytkowników samochodów i pasażerów MPK.

Dynamiczny rozkład jazdy już wkrótce

Jeszcze do niedawna informacyjne tablice na przystankach działały w trybie testowym. Podawały zgodne z rozkładem godziny odjazdów autobusów poszczególnych linii. Obecnie będą pokazywać także w sposób dynamiczny faktyczny czas oczekiwania na najbliższy autobus konkretnej linii, odjeżdżający z danego przystanku. Tablice, poprzez system GPS-GPRS, będą skonfigurowane z komputerami pokładowymi wszystkich autobusów, a centrum sterowania ruchem będzie znać położenie każdego z nich.

Trwają prace nad uruchomieniem dwóch portali informacyjnych - its.legnica.eu oraz autobusy.legnica.eu. Będzie również dostępna specjalnie dla legniczan bezpłatna wersja aplikacji na smartfony. Darmowe aplikacje będziemy pobierać w sklepach obsługujących te urządzenia mobilne oraz za pomocą QR-codów. Dzięki tym rozwiązaniom kierowcy będą mogli z dowolnego miejsca zaplanować trasę swej podróży i bardzo szybko dowiedzieć się np., jaka jest aktualnie sytuacja na miejskich drogach, a pasażerowie komunikacji publicznej - kiedy podjedzie autobus MPK na dowolnie wybrany przystanek.

Przypomnijmy. Inwestycja obejmuje m.in.: zintegrowane Centrum zarządzania ruchem i transportem publicznym, do którego trafiają wszystkie dane z terenu całego miasta dotyczące ruchu i zdarzeń drogowych, podsystem wideomonitoringu skrzyżowań, wizualizacji zmienności i utrudnień ruchu, informacji dla kierowców - tablice zmiennej treści na bramach zainstalowanych nad drogą oraz monitorowania tablic rejestracyjnych, realizacji priorytetów dla transportu publicznego, zarządzania transportem publicznym i obsługi uprzywilejowanych pojazdów specjalnych, podsystem informacji dla pasażerów – tablice elektroniczne na przystankach oraz podsystem informacji o warunkach atmosferycznych.