Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Kolejne nowoczesne usługi dla klientów Urzędu Miasta

LEGNICA. Urząd Miasta opracowuje i wdraża nowe usługi elektroniczne świadczone mieszkańcom Legnicy. Ostatnio stworzone zostały m.in. trzy tematyczne serwisy internetowe, umożliwiające załatwianie różnych spraw drogą elektroniczną, bez wychodzenia z domu. Są to: Portal bazy wiedzy, Portal komunikacji społecznej, Platforma informacyjno-płatnicza.

Kolejne nowoczesne usługi dla klientów Urzędu Miasta

Portal bazy wiedzy integruje rezultaty projektu oraz świadczone już wcześniej przez urząd i jednostki miejskie e-usługi. Pod jednym adresem https://e-urzad.legnica.eu, każdy klient urzędu ma dostęp do informacji oraz kanałów kontaktowych (linków), dzięki którym załatwi swoje sprawy przez internet.

Portal bazy wiedzy - to zbiór informacji o świadczonych usługach z możliwością prostego ich wyszukania. Po wpisaniu interesującego nas hasła (słowa) zostaną zaprezentowane wszystkie dostępne informacje: sprawy, opisy procedur, portale, e-usługi skojarzone z wyszukiwanym hasłem.

Główną częścią portalu bazy wiedzy są rozszerzone informacyjne karty usług wraz z kartami obsługi, które mają pomóc klientom w załatwieniu swojej sprawy przez internet lub będą źródłem informacji, jak daną sprawę załatwić w sposób tradycyjny.

Portal ten przekieruje także użytkownika na inne strony i portale oferowane przez urząd i jednostki miejskie, gdzie znajdzie on interesujące go informacje albo usługi elektroniczne, m.in. elektroniczną tablicę ogłoszeń.

Narzędzie to jest stale rozszerzane o nowe treści tak, aby każde zapytanie klienta mogło zostać obsłużone. Dostępny jest także adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., na który można zgłaszać własne sugestie, dotyczące rozbudowy czy wzbogacenia treści portalu.

Kolejnym przyjaznym dla mieszkańców nowym narzędziem jest portal komunikacji społecznej. Umożliwi on sprawny dialog administracji z mieszkańcami drogą elektroniczną. Uruchomione obecnie na portalu usługi to przede wszystkim ankiety oraz możliwość zgłaszania uwag dotyczących tematów i spraw, które nurtują mieszkańców.

Poprzez portal użytkownicy mogą informować urząd m.in. o zauważonych usterkach czy problemach z funkcjonowaniem miejskiej infrastruktury. Zgłoszenie takie będzie następnie analizowane i realizowane przez odpowiednie służby, a osoba inicjująca je będzie mogła sprawdzić status rozwiązywania problemu.

Na portalu tym dostępne są także dokumenty (strategie, programy i inne) objęte konsultacjami, prowadzonymi przez Urząd Miasta Legnicy. Portal komunikacji społecznej dostępny jest z poziomu portalu bazy wiedzy (e-urzad.legnica.eu) lub pod bezpośrednim adresem: napisz.legnica.eu.

Platforma informacyjno-płatnicza (PLIP) to miejsce, gdzie każdy klient urzędu (dorosła osoba fizyczna identyfikowana numerem PESEL) może sprawdzić, przeanalizować i także opłacić swoje zobowiązania wobec gminy. Może także sprawdzić i opłacić zobowiązania firmy, od której ma stosowne pełnomocnictwo. Sposób uzyskania dostępu do platformy opisany jest na stronie PLIP w zakładce „Jak zacząć?”. Ponadto klient, który posiada profil zaufany ePUAP będzie mógł wkrótce z poziomu platformy PLIP składać do urzędu drogą elektroniczną deklaracje i informacje dotyczące podatków lokalnych oraz innych opłat, np. za gospodarowanie odpadami czy dotyczących zezwoleń na sprzedaż alkoholu na terenie gminy.
Platforma PLIP dostępna jest z poziomu portalu bazy wiedzy (e-urzad.legnica.eu) lub pod bezpośrednim adresem: plip.legnica.eu.

Wszystkie trzy zintegrowane portale są już oddane do eksploatacji. Jednak nadal trwają prace mające na celu wzbogacenie ich w nowe treści oraz rozszerzenie oferty e-usług.

Projekt pn. „Usprawnienie obsługi klienta, w tym budowa i udostępnienie e-usług w Gminie Legnicy”, dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.