Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Koleje Dolnośląskie wybrały projektanta hali

LEGNICA. Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na przygotowanie projektu hali serwisowej. Nowa infrastruktura, której projekt przygotuje krakowska pracownia F-11, wzmocni zaplecze techniczne spółki.

Koleje Dolnośląskie wybrały projektanta hali

Dolnośląski przewoźnik rozstrzygnął ogłoszony na początku czerwca przetarg na projekt hali serwisowej. Inwestycja to element planów rozbudowy zaplecza technicznego w Legnicy. Wybrana pracownia projektowa będzie odpowiedzialna za przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej, wizualizacji 3D planowanej hali, opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji.

– Realizacja planów inwestycyjnych Kolei Dolnośląskich nabiera tempa. Rozbudowa zaplecza technicznego to obok planów zakupu taboru najważniejsza inwestycja, która znacznie przyspieszy rozwój naszej oferty. – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Wierzę, że przy wsparciu środków europejskich będziemy mogli uruchomić nasz rozbudowany kompleks serwisowo-remontowy na przełomie 2022 i 2023 roku. – dodał.

Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła krakowska Pracownia Projektowa F-11. Swoje oferty złożyło również sześć innych pracowni projektowych i biur architektonicznych. Decyzja została podjęta w oparciu o kryterium ceny, które miało 100% ważności przy wyborze oferty.

Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowych do 31 grudnia 2020 r. Rozpoczęcie budowy zaplecza jest planowane na trzeci kwartał 2021 roku. Rozbudowa zaplecza technicznego ma kosztować niemal 45 mln złotych. Koleje Dolnośląskie mają szansę na pozyskanie ponad 30 mln złotych dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.