Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

ZUS miga do klientów

LEGNICA. Jesteś osobą niesłyszącą i wybierasz się do ZUS? Możesz skorzystać z pomocy wideotłumacza. Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił właśnie nową usługę dla osób niesłyszących. Pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS, biegli w języku migowym, będą wspierać obsługę w Salach Obsługi Klientów Zakładu w całej Polsce.

ZUS miga do klientów

W największych placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w kraju – w tym w Legnicy – można już korzystać z usługi wideotłumaczenia rozmów na język migowy. Wyznaczone stanowisko w legnickiej Sali Obsługi Klientów dysponuje kamerą i komputerowym  programem do wideokonferencji. Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził w formie wideokonferencji. Dodatkowo, pracownik COT będzie miał bezpośrednią, „słuchawkową” łączność z pracownikiem ZUS w Sali Obsługi Klientów, towarzyszącym klientowi.

Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać ze specjalnej usługi wideotłumaczenia, powinny wybrać symbol „ucha” w urządzeniu w ZUS, które wydaje bilety kolejkowe. Na wizytę z obsługą w języku migowym można umówić się również przez Internet, za pośrednictwem portalu Platforma Usług Elektronicznych. Internetowe rezerwacje są dostępne dla zarejestrowanych użytkowników.

Usługa wideotłumaczenia rozmów w Salach Obsługi Klientów działa w siedzibach 43 oddziałów ZUS w Polsce, w tym w Legnicy. W mniejszych placówkach wsparciem nadal służą pracownicy przeszkoleni z nauki systemu językowo – migowego, profesjonalnie przygotowani do obsługi niesłyszących klientów. Tak też jest w placówkach legnickiego Oddziału ZUS – w całym regionie pracuje łącznie dziewięciu pracowników przeszkolonych w miganiu. W pracy codziennej, większość z nich zajmuje się obsługą bezpośrednią klientów, również tych niesłyszących. Co ważne, każdy potrzebujący pomocy klient może skorzystać z ich umiejętności, by załatwić swoją sprawę w czasie wizyty w ZUS. Wystarczy wcześniej umówić się na taką indywidualną wizytę - poprzez kontakt z koordynatorem (adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).