Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Będą kształcić w dobrze płatnym zawodzie (FOTO)

LEGNICA. Bezpłatne podręczniki, wycieczki zawodoznawcze, opłacone ubezpieczenie i zagwarantowane praktyki, a potem… dobrze płatna praca. W Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Legnicy od września ruszy nowy kierunek - technik transportu kolejowego. Powstanie tu też Ośrodek szkolenia i egzaminowania maszynistów i kandydatów na maszynistów.

Będą kształcić w dobrze płatnym zawodzie (FOTO)

- Wiemy, że to kierunek, który cieszył się będzie dużym zainteresowaniem. Już dzwonią rodzice, nie tylko z Legnicy, i dopytują, jakie trzeba spełnić warunki, żeby dostać się do tej klasy - mówi Stella Święcińska, dyr. Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego w Legnicy.

Klasa, w której absolwenci gimnazjów będą mogli zdobyć szlify w zawodzie technika transportu kolejowego, prowadzona będzie pod patronatem należącej do KGHM spółki Pol-Miedź Trans.

- Chcemy wyposażyć sale w pomoce dydaktyczne. Wprawdzie wagonu nie wstawimy, ale – z czasem - planujemy symulator jazdy pociągiem - mówi Grzegorz Gorczycki, kier. działu eksploatacji w Pol-Miedź Trans. I dodaje: - Wyposażymy też uczniów w podręczniki, opłacimy im ubezpieczenia, a dla najlepszych ufundujemy stypendia. Gwarantujemy też praktyki zawodowe w naszej firmie.

Zaplanowano, że klasa liczyć będzie 16 osób. Samorząd deklaruje jednak, że – gdy zajdzie taka potrzeba - miejsc będzie więcej.

- Otwieramy drzwi szkoły, która ma kształcić uczniów pod kątem potrzeb zdefiniowanych przez tak ważną firmę, jaką jest Pol-Miedź Trans, a to jest gwarancja dobrej, stabilnej i dobrze płatnej pracy - podkreśla prezydent Legnicy, Tadeusz Krzakowski.

- Z punktu widzenia naszej firmy jest to wręcz priorytet, bo maszynista to taki król zawodów kolejowych. Wykształcenie, a potem zatrzymanie dobrego maszynisty w firmie to dziś wyzwanie dla pracodawców - mówi Zbigniew Bytnar, prezes Pol-Miedź Trans.

Rynek kolejowy to rozwojowa i dobrze opłacana gałąź transportu. Maszynista zarabia co najmniej 5 tys. zł netto.

{gallery}galeria/wydarzenia/05-05-16-technik-transportu-kolejowego-fot-jagoda-balicka{/gallery}