Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Pierwsze w kraju wagony rowerowe w Kolejach Dolnośląskich

LEGNICA. Koleje Dolnośląskie jako pierwszy przewoźnik w Polsce uruchamiają wagony rowerowe. Pierwszy skład na początku lipca wyjedzie na trasę z Wrocławia, przez Sobótkę do Świdnicy.

Pierwsze w kraju wagony rowerowe w Kolejach Dolnośląskich

W sezonie letnim Koleje Dolnośląskie będą wykorzystywać wagony pilotażowo na jednej trasie. Opłaty za przewóz roweru są zbieżne z obecnym cennikiem, niezależnie od liczby stacji, na których przewożony jest rower.

– Długo czekaliśmy na uruchomienie linii przez Sobótkę, cieszymy się z nadchodzącego końca rewitalizacji trasy. Okolicy Sobótki słyną z wyjątkowych tras rowerowych i to właśnie na tę trasę wyjadą pierwsze wagony rowerowe. Dzięki nim na pokład będziemy mogli zabrać więcej rowerów, a pasażerowie w pociągu będą mogli podróżować wygodniej. Przybliżamy Ślężę fanom podróży na dwóch kółkach – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Dla utrzymania rozkładowych godzin odjazdu załadunek roweru do wagonu będzie odbywał się na wyznaczonych stacjach z pomocą drużyn konduktorskich. Do obsługi połączeń z Wrocławia do Świdnicy w ramach pilotażu przewoźnik przeznaczy dwa specjalnie przygotowane wagony. Ich remontem i adaptacją do nowej funkcji zajmuje się firma Sarkom z podwrocławskiej Oleśnicy.

Łącznie Koleje Dolnośląskie planują wyremontować i wprowadzić do ruchu pięć takich wagonów. - To pilotaż naszego projektu, dlatego w pierwszym etapie zdecydowaliśmy o modernizacji dwóch wagonów. Dolny Śląsk słynie z wyjątkowych tras rowerowych, dlatego wstępnie planujemy już remont kolejnych i myślimy o ich wykorzystaniu na kolejnych trasach. Na to jednak przyjdzie czas w kolejnym sezonie – dodał prezes Stawikowski.

Pomysł wprowadzenia wagonów rowerowych w taborze Kolei Dolnośląskich pozytywnie zaopiniował Urząd Transportu Kolejowego.

Nowe składy będą obsługiwane przez wzmocnione kadrowo drużyny konduktorskie, które będą koordynować załadunek rowerów do nowych wagonów.