Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Nauka hybrydowa, połowa uczniów zadowolona

LUBIN. W poniedziałek 17.05 w polskich szkołach, w tym również w Lubinie ruszyła nauka hybrydowa. Dzieci klas IV-VIII szkół podstawowych i młodzież szkół średnich wróciły do szkół. Na razie tylko połowa uczniów może siedzieć w szkolnych ławach, bo druga część pozostaje na nauczaniu zdalnym. Takie są właśnie zasady nauczania hybrydowego. Wszyscy uczniowie pojawią się w szkole 31 maja i tylko po to, by 4 tygodnie później zakończyć rok szkolny. Ci, których pytaliśmy, czy się cieszą dziś z powrotu do szkoły, odpowiadali, że ogromnie i że bardzo za tym tęsknili. Podobnego zdania byli nauczyciele. 

Nauka hybrydowa, połowa uczniów zadowolona

Radość, uśmiechy i nadzieja, że nikt już im tego nie zabierze – uczniowie, którzy wrócili po ponad pół roku do szkół nie kryli szczęścia i zapewniali, że nigdy by nie pomyśleli, że tak stęsknią się za szkołą.

- Dziś uczniowie pojawili się w klasach, a to już inna energia i chęć do pracy. Uczniowie mówią, że dobrze, iż wrócili, bo mogą się więcej nauczyć. To motywujące. Nie ma teraz barier. Czasami internet zawodził, a przedstawienie zadań w sposób techniczny zdalnie nie było łatwe. Matematyka to szczególny przedmiot. Korzystaliśmy z wielu programów 3D, by nauka zdalna przyniosła jakiś efekt. Na pewno będzie mniejszy, niż nauka w szkole. Byliśmy przygotowani, bo korzystaliśmy z teamsa. Mieliśmy pół roku wcześniej założone konta i nauczyciele przygotowywali zadania domowe w takiej formie, na powtórzenie. Gdy przyszło faktycznie zdalne nauczanie, mogliśmy od razu przejść do stałej zdalnej edukacji. Dziś, gdy zobaczyłam swoje uczennice, zakręciła mi się łezka w oku. Niektórzy urośli – mówił a po pierwszym dniu lekcji na żywo Krystyna Węgrzyn, nauczyciel matematyki i informatyki w SP 9 w Lubinie.

- Uważam, że w szkole na lekcjach lepiej mi wszystko zrozumieć niż na zdalnym w domu. Lepiej patrzyć na tablice niż na ekran. Lepiej na bieżąco zapisywać. Można porozmawiać ze znajomymi. Tęskniłam za moimi koleżankami, z całą klasą i wszystkimi nauczycielami - dodawała Jagoda, uczennic IV c w SP 9 w Lubinie.

Powiązane wpisy