Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Pracownia do trenowania koncentracji od Fundacji KGHM (FOTO)

LUBIN. Uroczyście z błogosławieństwem i przecięciem wstęgi przeprowadzono otwarcie nowej pracowni EEG biofeedback w gimnazjum 1 w Lubinie. Sala służy do terapii i ćwiczenia koncentracji. Jest wyposażona w wysokiej klasy urządzenia, które udało się zakupić dzięki dofinansowaniu od Fundacji KGHM Polska Miedź.

Pracownia do trenowania koncentracji od Fundacji KGHM (FOTO)

Mało kto zdaje sobie sprawę, że taka terapia w ogóle istniej. Biofeedback to sposób na trenowanie mózgu, a co za tym idzie poprawę koncentracji. Z nowej pracowni w gimnazjum nr 1 w Lubinie będą korzystali uczniowie zdrowi, ale przede wszystkim ci, którzy borykają się z  dysfunkcjami typu ADHD,  ADD, zaburzenia zachowania, nerwice lękowe czy depresje. Sesje odbywają się w zależności od potrzeb. Jedna sesja to około 40 minut do godziny. Uczniowie zdrowi dla poprawy koncentracji mogą odbywać takich sesji około 20. Ci, którzy mają większe problemy nawet 40 lub więcej. Mechanizm jest prosty - uczeń w pozycji siedzącej na wygodnym fotelu najpierw próbuje się wyciszyć. Później terapeuta podłącza mu jedną elektrodę do głowy a dwie do uszu. Reszta to praca siły woli, dzięki której uczeń próbuje przesuwać na monitorze różne elementy. Podczas  uroczystego otwarcia zaprezentowano ćwiczenie, w którym animowany pajacyk żonglował trzema piłeczkami. W chwili gdy uczeń I c Nikodem Heizman skupiał się pajacyk na ekranie wykonywał czynności. W momencie oderwania wzorku od monitora grafika pozostawała w bezruchu.

- Efekty poprawy mojej koncentracji widać było po kilku sesjach. Mogłem bardziej się skupić na lekcjach, czytaniu czy nauce. Wcześniej wszystko mnie szybko nudziło. Teraz nie mam problemów. Ćwicząc staram się skoncentrować na tym co mam tu do wykonania. Trzeba się tym zaciekawić. To jest najważniejsze  - mówił Nikodem Heiztman.

Jak podkreślała pedagog szkolny, Jolanta Członka każdy uczeń poddawany terapii przechodzi wstępną analizę i końcową. Wtedy robione jest podsumowanie i widać osiągnięcia po terapii. Sesje są różnorodnej częstotliwości i długości. Do wyboru terapeuta i uczeń mają kilka ćwiczeń. Wszystko zależy od pomocy, jaką docelowo ma uczeń otrzymać. Nowa pracownia to koszt 25 tys. zł. Fundacja KGHM Polska Miedź zgodnie ze swoim statutem przekazała dotację w wysokości 21 tys. zł na to przedsięwzięcie.

{gallery}galeria/wydarzenia/16.06.16_Lubin_Gimnazjum_pracownia_eegbiofeedback_fot_Marzena_Machniak{/gallery}

Powiązane wpisy