Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Remont 1 Maja zakończony. Ulica nadal nieprzejezdna...

LUBIN. Urząd Miejski w Lubinie uspokaja, że prace przy 1 Maja zostały zakończone i rozpoczęto procedurę odbioru technicznego. Trudno powiedzieć co oznacza określenie "wykonawca zgłosił zakończenie prac", jeśli na placu budowy wciąż obecni są ludzie uzupełniający kostkę brukową, docinający krawężniki a sama ulica jest nadal zamknięta i nie dopuszczona do użytku. 

Remont 1 Maja zakończony. Ulica nadal nieprzejezdna...

Procedury budowlane są jednak bardzo skomplikowane. Dla przeciętnego "zjadacza chleba" termin "koniec przebudowy" równa się z możliwością użytkowania przebudowywanego miejsca. Tymczasem w praktyce wcale tak nie jest. I jeśli ktoś myślał, że inwestor, jakim jest w przypadku ulicy 1 Maja lubiński magistrat, ukarze finansowo wykonawcę za to, że lubinianie nie mogą jeszcze korzystać z ulicy 1 Maja, to grubo się mylił. Zakaz wjazdu w tę ulicę nadal obowiązuje, objazdy również. Jacek Mamiński, rzecznik prasowy prezydenta Lubina zapewnia, że odbiór techniczny inwestycji zakończy się w ciągu kilku dni. Aż trudno uwierzyć bo na terenie prowadzonej przebudowy wciąż są maszyny budowlane, załoga i widać wyraźnie, że pracownicy mają sporo przysłowiowej roboty. 

Mieszkańcom Lubina nie pozostaje nic innego jak nadal czekać. Do utrudnień w ruchu drogowym związanych z remontem 1 Maja zdążyli się już chyba przyzwyczaić, bo wszystko zaczęło się w  czerwcu. Przejazd kolejowy na skrzyżowaniu 1 Maja z Kolejową zamknięty jest od połowy października więc i tu lubinianie mają doświadczenie. Przypominamy tylko, że przebudowa kosztująca 2,5 mln złotych to dopiero pierwszy etap remontów infrastruktury drogowej w tamtym rejonie. W przyszłym roku powinny rozpocząć się prace przy fragmencie M.C. Skłodowskiej począwszy od skrzyżowania z Bema i Tysiąclecia, aż po odcinek na wysokości lubińskiego dworca PKS. 

Powiązane wpisy