Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Optymizm w polkowickim Volkswagen Motor Polska

POLKOWICE. Od 1 maja prezesem VW MP w Polkowicach jest Dirk Strümpfler. Związany z niemieckim koncernem od 1984 roku inżynier spotkał się ostatnio z burmistrzem Wiesławem Wabikiem oraz starostą, Markiem Tramś. Opowiadał o planach firmy na najbliższe lata.

Optymizm w polkowickim Volkswagen Motor Polska

 Dirk Strümpfler stery VW MP objął po Rainerze Schoske. Były szef VW MP pełni obecnie funkcję Director Powertrain Division w spółce FAW-Volkswagen Changchun Powertrain w Chinach. Nowy prezes VW MP ma 49 lat,  przed objęciem nowej funkcji w Volkswagen Motor Polska od 2006 roku zarządzał działem budowy narzędzi w obszarze Komponentów marki Volkswagen.

- Prezes chciał nas poznać, dowiedzieć się jak funkcjonują gmina oraz powiat. Podkreślił też bardzo dobrą współpracę, o której wspominali jego poprzednicy. Przedstawił nam również obecną sytuację polkowickiej fabryki oraz całego koncernu. Okazuje się, że VW MP, podobnie jak cały koncern są w bardzo dobrej kondycji. Z danych za pierwsze półrocze wynika, że sprzedaż samochodów w całym koncernie w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła, co jest bardzo dobrą informacją. VW MP jest bardzo ważnym koncernem, jednym z kluczowych dla naszej podstrefy LSSE. Daje pracę wielu polkowiczanom i jesteśmy wraz ze starostą bardzo zainteresowani tym, by wiodło mu się jak najlepiej. Podarowałem prezesowi książkę ze starymi pocztówkami Polkowic i okolic.  – mówi nam Wiesław Wabik, burmistrz Polkowic.

Największy wzrost sprzedaży, na poziomie ponad 21 procent zanotowano w Ameryce Południowej, w Ameryce Północnej sprzedaż urosła o 9,1 procenta, a w Europie o 3,1 procenta. Wielkim wyzwaniem, które stoi przed koncernem oraz całą branżą motoryzacyjną jest zmiana struktury produkcji. W najbliższych latach produkcja samochodów napędzanych silnikami spalinowymi będzie maleć, a dominować będą auta z silnikami elektrycznymi. To wymusi zmiany w zakresie organizacji procesu produkcji. Władze koncernu już o tym myślą i pracują nad konkretnymi rozwiązaniami, których wdrożenie spowoduje utrzymanie zadowolenia klientów oraz pracowników.

Powiązane wpisy