Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Terapia dla dzieci i młodzieży w Polkowicach

POLKOWICE. Polkowickie Centrum Usług Zdrowotnych prowadzi zajęcia terapeutyczne dla uczniów szkół, wspierając ich w odnalezieniu się w nowym systemie edukacji. Warsztaty finansowane z budżetu gminy Polkowice cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

Terapia dla dzieci i młodzieży w Polkowicach

W  Polkowicach realizowany jest nowatorski w skali kraju projekt „Witaj Nowa Szkoło”, który pozwala ewolucyjnie przejść z systemu gimnazjalnego na wydłużone nauczanie w szkołach podstawowych. Dzięki przemyślanym i przygotowanym ze znacznym wyprzedzeniem działaniom samorządu gminnego, w Polkowicach żaden z nauczycieli nie stracił pracy, a młodzież nadal korzysta z zaplecza edukacyjnego gimnazjów. Podczas warsztatów, uczniowie nabywają kompetencji społecznych. Uczą się wspólnej pracy, empatii czy wyrażania emocji.

- Skupiamy się na tym, aby dzieci i młodzież otrzymały to wszystko, co im się należy w procesie nauczania i wychowania. Aby zmiany organizacyjne nie miały większego wpływu na poziom i jakość kształcenia, a umiejętności nabyte podczas zajęć przydały się im podczas dalszej edukacji czy poszukiwania pracy w dorosłym życiu – podkreśla Elżbieta Kich-Wiśniewska, dyrektor SP nr 3 w Polkowicach, do której włączono również wygaszane gimnazjum nr 1. Po zmianach w dwóch szkolnych budynkach SP nr 3 uczy się ponad 1000 uczniów i pracuje 130 nauczycieli.

W programie wsparcia biorą udział uczniowie klas II i III wygaszanego gimnazjum. Zajęcia są prowadzone w formie wykładów i warsztatów dla całych klas, dla kilkuosobowych grup oraz indywidualnych spotkań.

- Zainteresowanie jest naprawdę spore, zwłaszcza wśród dzieci, które chcą się rozwijać, a czują, że mają pewne trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. Potrzebują wsparcia, a tutaj mogą je znaleźć. Dojrzewanie jest szczególnym okresem w życiu człowieka. Wiele rzeczy robi się po raz pierwszy, nie zawsze wyjdzie to najlepiej i łatwo można wpaść w poczucie, że nigdy już się nie uda. Takie programy pomagają przejść ten wiek i zrozumieć samego siebie – podkreśla Małgorzata Niklasińska, psycholog szkolny.

- Teraz będziemy myśleć o sobie trochę inaczej. Pracujemy nad pewnością siebie. Wiadomo, że jedne zajęcia nam nie pomogą, ale na pewno po kilku będzie już inaczej. Ta warsztaty powinny być organizowane jak najczęściej. Młodzież w naszym wieku potrzebuje wiedzy, jak funkcjonować w otaczającym świecie. Lekcje z wychowania do życia w rodzinie niewiele nam pomagają. Coaching jest zdecydowanie lepszy – twierdzą zgodnie Jakub, Amelia, Weronika, Martyna i Maja z klasy II a.

- Młodzi ludzie chcą być bardziej aktywni, bardziej odważni w komunikacji z innymi czy w prezentacjach. Ja pokazuję im, jaką drogą można iść i jak patrzeć na codzienne życie – przyznaje Edyta Pędzisz, neuro coach, master Business Training i licencjonowany trener.

Program integracji i wsparcia psychologicznego społeczności szkolnej „WITAJ NOWA SZKOŁO Mosty zamiast murów #RazemRazniej” finansowany jest z budżetu gminy Polkowice i realizowany przez Polkowickie Centrum Usług Zdrowotnych. Jego celem jest integracja oraz wsparcie uczniów, rodziców i nauczycieli uczestniczących w zmianach wynikających z wprowadzenia nowego prawa oświatowego. Głównymi odbiorcami działań są uczniowie klas VII szkół podstawowych oraz uczniowie klas II i III wygaszanych gimnazjów. Jak podkreśla Mariola Kośmider, przewodnicząca Zespołu ds. Reformy Oświaty w Polkowicach: - Edukacja jest jednym z najważniejszych elementów rozwoju lokalnej społeczności, dlatego naszym priorytetem jest utrzymanie dotychczasowej, bardzo wysokiej jakości nauczania i wychowania i spowodowanie, aby uczniowie czuli się w swojej szkole dobrze.

inf.fot. PCUZ

Powiązane wpisy