Rzecznik radzi konsumentom
POLKOWICE. Udzielanie bezpłatnych porad prawnych, wystosowanie pozwów czy przeprowadzanie interwencji to tylko niektóre z zadań, w jakich może pomóc konsumentom powiatowy rzecznik. Wkracza wszędzie tam, gdzie naruszone zostają indywidualne prawa konsumentów i coraz częściej korzystamy z usług rzecznika. Świadczy o tym liczba 194 skarg mieszkańców, z którymi się zgłosili w ubiegłym roku. Jak wynika z raportu przedstawionego przez polkowickiego Powiatowego Rzecznika Konsumentów, ponad połowę wszczętych spraw udało się zakończyć pozytywnie, zgodnie z oczekiwaniami konsumentów.
Z bezpłatnej możliwości zasięgnięcia porady u Rzecznika Praw Konsumenta z roku na rok korzysta również coraz więcej osób. Okazuje się, że dla konsumenta nie jest ważne, ile kosztował wadliwy towar czy usługa, chce dochodzić swoich praw. W dobie internetu, silnego oddziaływania reklam nietrudno dokonać niewłaściwego zakupu. Z porad udzielanych w formie telefonicznej, jak i mailowej skorzystało ponad sto osób. Najczęstszym problemem, z jakim zwracają się konsumenci o interwencję to były reklamacje dotyczące obuwia, urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektrycznych i sprzętów komputerowych.
Jak podkreśla rzecznik, można zauważyć, że świadomość konsumencka z zakresu prawa związanego z odstąpieniem od umowy na różnego rodzaju usługi lub zakupione towary zdecydowanie wzrosła. Co ważne zdecydowanie zmniejszyła się skala zjawiska związana z umowami zawartymi głównie przez osoby starsze na usługi telekomunikacyjne, energetyczne lub podczas pokazów.
Polkowicki rzecznik przyjmowanie interesantów: w poniedziałek 7:30 – 15:30, w środę 7:30 – 15:30.
mm