Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Rzecznik radzi konsumentom

POLKOWICE. Udzielanie bezpłatnych porad prawnych, wystosowanie pozwów czy przeprowadzanie interwencji to tylko niektóre z zadań, w jakich może pomóc konsumentom powiatowy rzecznik. Wkracza wszędzie tam, gdzie naruszone zostają indywidualne prawa konsumentów i coraz częściej korzystamy z usług rzecznika. Świadczy o tym liczba 194 skarg mieszkańców, z którymi się zgłosili w ubiegłym roku. Jak wynika z raportu przedstawionego przez polkowickiego Powiatowego Rzecznika Konsumentów, ponad połowę wszczętych spraw udało się zakończyć pozytywnie, zgodnie z oczekiwaniami konsumentów.

Rzecznik radzi konsumentom

Z bezpłatnej możliwości zasięgnięcia porady u Rzecznika Praw Konsumenta z roku na rok korzysta również coraz więcej osób. Okazuje się, że dla konsumenta nie jest ważne, ile kosztował wadliwy towar czy usługa, chce dochodzić swoich praw. W dobie internetu, silnego oddziaływania reklam nietrudno dokonać niewłaściwego zakupu. Z porad udzielanych w formie telefonicznej, jak i mailowej skorzystało ponad sto osób. Najczęstszym problemem, z jakim zwracają się konsumenci o interwencję to były reklamacje dotyczące obuwia, urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektrycznych i sprzętów komputerowych.

Jak podkreśla rzecznik, można zauważyć, że świadomość konsumencka z zakresu prawa związanego z odstąpieniem od umowy na różnego rodzaju usługi lub zakupione towary zdecydowanie wzrosła. Co ważne zdecydowanie zmniejszyła się skala zjawiska związana z umowami zawartymi głównie przez osoby starsze na usługi telekomunikacyjne, energetyczne lub podczas pokazów.

Polkowicki rzecznik przyjmowanie interesantów: w poniedziałek 7:30 – 15:30, w środę 7:30 – 15:30.

mm

Powiązane wpisy