Milionowy silnik MDB polkowickiej fabryki
POLKOWICE. Z linii produkcyjnej fabryki silników Volkswagen Motor Polska zjechał milionowy silnik najnowszej technologii MDB (niem. Modularer Dieselbaukasten). Jubileuszowy agregat jest 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6l typu EA 288, które produkuje się w Polkowicach aż w 65 wariantach.
Należy zaznaczyć, że wynik miliona silników udało się uzyskać w zaledwie niecałe trzy lata od startu produkcji tego typu silnika w czerwcu 2013 roku. Produkcja silników MDB oraz ich głównych podzespołów to kolejny sukces fabryki w Polkowicach. Nie byłyby on jednak możliwy bez zaangażowanego zespołu oraz bez wzorcowej współpracy pomiędzy stroną pracodawcy a przedstawicielami Związków Zawodowych. Zbigniew Matias, Kierownik linii montażu końcowego silnika, jest dumy ze swoich 228 pracowników. - Nasza linia nieprzerwanie osiąga założone ilości gotowych silników na zmianę a poprzez rotowanie pracowników między stanowiskami pracy udaje nam się dodatkowo zmotywować zespół i zapobiegać jego zachorowalności”, podkreśla Matias. Istotny wpływ na świetne wyniki mają ciągle zgłaszane pomysły racjonalizatorskie pracowników Volkswagen Motor Polska oraz funkcjonujące procesy. Jednocześnie linia montażu końcowego może poszczycić się najlepszymi wynikami w zakresie bezpieczeństwa miejsca pracy. Ich odzwierciedleniem jest 2. i 3. miejsce w koncernowym pucharze BHP, jakie linia zajęła w ostatnich dwóch latach. Produkowane w Polkowicach wysokoprężne silniki są zabudowywane w modelach koncernowych pojazdów marek Volkswagena, Audi, ŠKODY i SEATA.
- Przy produkcji silników w technologii MDB załoga Volkswagen Motor Polska wykorzystała całą swoją wiedzę i kompetencje, które wypracowaliśmy sobie na przestrzeni minionych 17 lat istnienia fabryki. Szczególnie cieszy mnie fakt, że wdrożone inwestycje modernizujące linię montażu końcowego silnika udało nam się utrzymać na niskim poziomie a zainwestowane pieniądze wykorzystać maksymalnie wydajnie. Naszej wykwalifikowanej załodze udało się mimo wzrostu złożoności konstrukcji nowego produktu poprawić w zauważalny sposób wyniki jakości i wydajności - podsumowuje Rainer Schoske, Prezes Zarządu Volkswagen Motor Polska Sp. z o.o.