Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Znamy pierwsze nazwiska w nowym kierownictwie gminy Polkowice

POLKOWICE.  Sebastian Sypko wrócił do polkowickiego Ratusza na stanowisko zastępcy burmistrza ds. gospodarczych. Nikogo nie zastąpił. Jego gabinet stał pusty od lutego tego roku. Natomiast jest zmiana na stanowisku sekretarza gminy. Jadwigę Ignatowską-Zając zastąpi Marzena Olejnik, która z Urzędem Gminy Polkowice związana jest od blisko 30 lat. To pierwsze nominacje zaprzysiężonego wczoraj burmistrza Polkowic Wiesława Wabika.

Znamy pierwsze nazwiska w nowym kierownictwie gminy Polkowice

Zastępca burmistrza Polkowic ds. gospodarczych

Okazało się, że Sebastian Sypko rozstał się ze stanowiskiem wiceburmistrza ds. gospodarczych na zaledwie trzy miesiące. Dzisiaj świeżo upieczony burmistrz Wiesław Wabik ponownie powołał tego doświadczonego menedżera na swojego zastępcę.

– Relacje międzyludzkie, zarówno w biznesie, jak i w samorządzie, są sprawą kluczową. To ludzie tworzą te przestrzenie i szansę na lepsze ich dopasowanie do potrzeb mieszkańców. Cieszę się na powrót do mojego zespołu i możliwość dalszej pracy na rzecz mieszkańców gminy Polkowice – mówi Sebastian Sypko, pierwszy wiceburmistrz Polkowic.

Sebastian Sypko jest polkowiczaninem, absolwentem Szkoły Podstawowej nr 3 w Polkowicach, a następnie Liceum Ogólnokształcącego w Polkowicach. W 2000 roku ukończył studia na Politechnice Wrocławskiej na kierunku automatyka i robotyka. Dwa lata później ukończył także Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu na kierunku zarządzanie. Następnie w 2009 roku Akademię im. Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku management development we współpracy z Bankiem Pekao SA oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie – MBA in Community Management w roku 2020.

W swojej karierze zawodowej pełnił kierownicze stanowiska w sektorze bankowym (m.in. jako dyrektor regionalny Bank Pekao S.A.), w latach 2018-2022 był prezesem zarządu Aquapark Polkowice Regionalnego Centrum Rekreacyjno-Rehabilitacyjnego, a od kwietnia 2022 do lutego 2024 pełnił funkcję zastępcy burmistrza ds. gospodarczych.

W Urzędzie Gminy Polkowice będzie ponownie nadzorował działalność wydziału komunalnego, wydziału inwestycji, rozwoju gminy i zamówień publicznych oraz wydziału mienia gminy.

Nowa sekretarz gminy Polkowice

Nową postacią w kierownictwie gminy Polkowice będzie Marzena Olejnik, która została powołana przez burmistrza Wabika na stanowisko sekretarza gminy. Jest to może nowa osoba we władzach gminy, jednak pracownikom polkowickiego magistratu, jak i mieszkańcom jest doskonale znana, ponieważ w listopadzie tego roku upłynie jej 28 rok pracy w Urzędzie Gminy Polkowice.

– Jest to dla mnie ogromne wyzwanie, ale oczywiście też jest to dla mnie ogromne podziękowanie za dotychczasową 28-letnią pracę. Mam pewne obawy, niemniej jednak wierzę i ufam, że wszystkie osoby, z którymi do tej pory współpracowałam będą mnie wspierać, i że uda nam się zbudować dobry zespół, który będzie pracował na rzecz naszej gminy i pana burmistrza – mówi Marzena Olejnik, nowo powołana sekretarz gminy Polkowice. – Znam ten urząd od podszewki. Przeszłam wewnątrz wszystkie szczeble kariery. Sprawy pracownicze są mi bardzo bliskie i mam nadzieję, że uda mi się sprawić, aby atmosfera pracy i szacunek do szefa były na bardzo wysokim poziomie, a pracownicy urzędu obsługiwali mieszkańców w najwyższym standardzie – dodaje.

Marzena Olejnik przez ostatnie pięć i pół roku była dyrektorką wydziały komunalnego. Wcześniej szefowała wydziałowi inwestycji, była też pełnomocnikiem burmistrza ds. inwestycji strategicznych, jak i ds. gospodarczych. Na początku kariery natomiast była inspektorem ds. małej architektury, jak i ds. drogowych. Na początku kariery zaczynała od stanowiska referenta ds. ochrony środowiska.

Marzena Olejnik ukończyła inżynierię środowiska na Politechnice Wrocławskiej w 1996 roku. W 1999 roku ukończyła prawo inwestycyjne na Uniwersytecie Wrocławskim. W 2009 roku ukończyła Psychologię i zarządzanie na Uczelni Zawodowej Zagłębia Miedziowego.

Sekretarz gminy trzyma pieczę nad organizacją pracy urzędu i realizacją polityki kadrowej. Ocenia dyrektorów. Dba o sprawny system komunikacji wewnętrznej i właściwy obieg informacji. Czuwa nad prawidłową obsługą mieszkańców w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz przestrzeganiem jednolitych zasad postępowania i terminowym załatwianiem spraw. Zapewnia prawidłowy przebieg procesów legislacyjnych w magistracie oraz warunków materialno-technicznych dla jego działalności. Dba o rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji Urzędu Gminy.

Powiązane wpisy