Zespoły burmistrza rozpoczęły pracę
POLKOWICE. Na pierwszym spotkaniu zespołu ds. budowy dróg i infrastruktury technicznej jego członkowie zapoznali się z aktualną sytuacją inwestycji drogowych. Na spotkaniu zespołu ds. budownictwa mieszkaniowego przeanalizowano aktualne plany zagospodarowania przestrzennego gminy Polkowice .
Na realizację czeka obecnie 13 inwestycji związanych z modernizacją lub budową dróg, ciągów pieszo-rowerowych i parkingów. Dokumentacja projektowa została przygotowana, ale poprzednie władze gminy nie zabezpieczyły środków finansowych w budżecie na 2024 rok i w Wieloletniej Prognozie Finansowej na wykonanie tych inwestycji. Łączny koszt prac szacowany jest na ponad 52,5 mln złotych. Na dokumentację projektową gmina wydała 786 tysięcy złotych.
Kolejnych 13 inwestycji dotyczących dróg jest w fazie projektowania. Koszt dokumentacji wynosi ponad 978 tysięcy złotych, a obecnie szacowany koszt tych inwestycji sięga 102, 5 mln złotych.
Na opracowanie dokumentacji czeka następnych 8 inwestycji, przy czym środki na te zadania zabezpieczono w budżecie na 2024 rok. Szacowany koszt robót wynosi prawie 25 mln złotych.
– Gmina Polkowice ma potrzeby związane z modernizacją, przebudową i budową infrastruktury drogowej. Podczas tego pierwszego spotkania członkowie zespołu zapoznali się z aktualnym stanem planowanych inwestycji i szacowanymi kosztami. Przygotowując budżet na 2025 rok i Wieloletnią Prognozę Finansową będziemy wspólnie pracować nad najbardziej optymalnymi rozwiązaniami dla naszych mieszkańców. Na pewno staniemy przez ważnym wyborem, czy i w jakim zakresie realizować to co zostało wcześniej zaprojektowane, czy też tworzyć nową listę zadań według priorytetów obecnie zgłaszanych. Równocześnie musimy pamiętać o ograniczonym budżecie gminy, a to wpływa bezpośrednio na plany inwestycyjne w najbliższych latach. Liczę, że na te pytania zespół znajdzie odpowiedzi i przygotuje rekomendacje dalszych działań – mówi Wiesław Wabik, burmistrz Polkowic.
Zespół ds. budownictwa mieszkaniowego przeanalizował aktualne plany zagospodarowania przestrzennego. Obecnie gmina ma zabezpieczone własne tereny pod budownictwo w Suchej Górnej oraz w Polkowicach Dolnych, wokół osi Alei Jana Pawła II.
W pracach zespołów biorą udział radni, szefowie gminnych spółek i jednostek oraz pracownicy urzędu gminy. Zespoły mają charakter doradczy. Celem ich pracy jest przygotowanie spójnych planów dalszych działań gminy Polkowice związanych z mieszkalnictwem, drogami i infrastrukturą techniczną.