Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Szkolna biblioteka z duchem czasu

ZŁOTORYJA. Zespół Projektowy w składzie: Ewa Grzesik, Joanna Kaczmarska, Mirosława Piórek w Zespole Szkół Zawodowych  w Złotoryi opracował i wdrożył projekt pod nazwą „Czytelnia Multimedialna w Zespole Szkół Zawodowych  im. mjra H. Sucharskiego w Złotoryi”, którego głównym sponsorem jest Fundacja KGHM Polska Miedź S.A. 

Szkolna biblioteka z duchem czasu

 

Na realizację projektu Fundacja przekazała 6000 zł, przy wkładzie własnym szkoły 1000 zł i odbiornika tv. Za pozyskane środki zostały zakupione: komputer stacjonarny z monitorem, laptop, skaner do odczytu kodów oraz 3 pakiety „Kolekcji lektur szkolnych na dvd dla licealistów”, ekranizacje innych lektur, filmy edukacyjne, a także bestsellery i nowości wydawnicze.
Realizacja projektu ma na celu rozbudzenie u uczniów zamiłowania do czytania książek, w tym obowiązkowych lektur, a także poznawanie wizji reżyserskich w adaptacjach filmowych.

Utworzenie czytelni multimedialnej w bibliotece szkolnej jest zgodne z założeniami nowej reformy szkolnictwa, której celem jest tworzenie warunków do efektywnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, rozbudzanie i rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów oraz wyrabianie i pogłębianie u nich nawyku czytania i uczenia się. Ponadto rolą biblioteki jest organizowanie różnorodnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną.

Dzięki pozyskanym środkom nasza biblioteka wzbogaciła się o cenne nabytki, co umożliwi uczniom pełniejsze obcowanie z dziełem literackim.

Systematyczne korzystanie z czytelni multimedialnej umożliwi kształtowanie postawy dojrzałego i odpowiedzialnego czytelnika, przygotowanego do otwartego dialogu z dziełem literackim. Umiejętność rozumienia, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania tekstów literackich oraz dzieł filmowych to jedna z najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w procesie kształcenia.

Mamy nadzieję iż wysokie kompetencje wpłyną na sukces uczniów w szkole, a w późniejszym życiu pozwolą pokonywać trudności.

Powiązane wpisy