Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Quantron, światowy lider dostarczający zeroemisyjne rozwiązania transportowe na Dolnym Śląsku

DOLNY ŚLĄSK.  Quantron, dostawca systemów e-mobilności zasilanych czystą energią z akumulatorów i wodorem dla pojazdów użytkowych wchodzi na polski rynek. W portfolio firmy znajdują się nie tylko pojazdy elektryczne i wodorowe, ale przede wszystkim infrastruktura, pozwalająca na elektryfikację istniejących samochodów spalinowych, niezawodne systemy zarządzania czy stacje ładowania, które wspierają zrównoważoną mobilność. Firma stawia za cel zrewolucjonizowanie transportu, kierując się prostą koncepcją Q-Retrofit: każdy pojazd, który nie musi być wykonany od podstaw jest korzystny dla środowiska. Za miejsce siedziby wybrała podwrocławską Długołękę. Sprzedaż aut prowadzona jest w modelu direct, przez własną sieć opiekunów klienta.

Quantron, światowy lider dostarczający zeroemisyjne rozwiązania transportowe na Dolnym Śląsku

Transport oparty o paliwa kopalne jest zaraz po sektorze energetycznym jednym z najbardziej wpływających na emisję dwutlenku węgla do atmosfery na świecie obszarów, a zmniejszenie jego emisyjności jest obiektem działań regulatorów na szczeblach unijnym i krajowym. W trosce o najwyższą jakość usług, branża potrzebuje rozwiązań wydajnych, konkurencyjnych cenowo i przyjaznych dla środowiska, które pomogą jej na spełnianie potrzeb klientów, przy jednoczesnej zgodności z wymaganiami środowiskowymi regulatora.

- Quantron powstał na bazie prawie 140 lat doświadczenia jako spółka zależna firmy Haller GmbH. W ostatnim wieku doświadczyliśmy wielu rewolucji w transporcie, a dziś możemy projektowa kolejną z nich. Wchodzimy na polski rynek w przededniu kluczowych zmian w transporcie. Za naszą siedzibę wybraliśmy Dolny Śląsk – to region o bogatym potencjale, który będzie wspierał realizację naszej misji - mówi Jacek Grzybek, Dyrektor Zarządzający Quantron Polska. Do naszych kontrahentów i ochrony środowiska naturalnego podchodzimy kompleksowo i systemowo. Oznacza to, że nie zamykamy się na jedną opcję, forsując bezwzględnie jej zasadność, ale wychodzimy do rynku z pełnym portfolio rozwiązań. Pozwala nam to być towarzyszem w rozwoju branży, zmierzającej do zerowej emisji w przyszłości – dodaje.

Pojazdy dostępne na polskim rynku

Od 3 do 10 miesięcy polscy klienci poczekają na realizacje zamówień na samochody dostawcze. W przypadku samochodów ciężkich – czas może się wydłużyć. Na polskim rynku dostępnych jest kilka modeli.

QLI BEV. Modele 100% elektryczne od 3,5 do 7,2 tony. Modele QLI BEV (Battery Electric Vehicle) są w 100% elektryczne, dzięki czemu są bezemisyjne i ciche na drodze, a tym samym idealne do użytku nocnego. QLI BEV są produkowane zarówno jako nowe pojazdy, jak i przez modyfikację silników spalinowych w używanych pojazdach. Dzięki wysoko wydajnym akumulatorom, w które są wyposażone, QLI BEV oferują rzeczywisty zasięg do 180 km i mogą być naładowane przy użyciu szybkich ładowarek w ciągu około 1 godziny.

QLI FCEV. Transporter z wodorowymi ogniwami paliwowymi o masie 4,2 tony. QLI FCEV (Fuel-Cell Electric Vehicle) to innowacyjny samochód dostawczy zmieniający zasady rynku: 8,2 kilograma wodoru na pokładzie zapewnia rzeczywisty zasięg do 450 km. Dzięki wielu wariantom nadwozia jest elastyczny w użyciu, a ładowność i czasy tankowania są zbliżone do pojazdu z porównywalnym silnikiem spalinowym.

QUARGO 4 EV. Zero emisji i maksymalna elastyczność. Transport towarów w centrach miejskich (transport ostatniej mili) to stale rosnące zjawisko. Ze względu na rosnącą liczbę dostaw, hałas i zanieczyszczenia, dostawy stały się poważnym problemem. QARGO 4 EV to idealne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu na ostatniej mili: cichy i bezemisyjny, z realnym zasięgiem do 230 km będącym w czołówce w swojej klasie.

QHM BEV i QHM FCEV to elektryczny ciągnik siodłowy zasilany z akumulatorów lub ogniw H2. W przeciwieństwie do klasycznych silników spalinowych, modele BEV są idealne do transportu redystrybucyjnego, logistyki zakładowej oraz operacji zbierania odpadów i generują znacznie niższe koszty konserwacji i naprawy.
Samochody ciężarowe są obecnie budowane na bazie samochodów MAN, w listopadzie Quantron podpisał strategiczną współpracę z firmą FORD TRUCKS na elektryfikowanie samochodów ciężarowych na bazie ciężarówki FORD F-MAX.

Dzięki wspólnie opracowanym pojazdom Quantron będzie mógł jeszcze bardziej zróżnicować swoją gamę przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie e-mobilności, zaspokajając w ten sposób rosnący popyt. Dzięki pierwszej fazie współpracy z Ford Trucks firma zapewni płynną adaptację zaawansowanych samochodów ciężarowych Forda, o masie do 44 t, które będą produkowane zgodnie z nowymi standardami już od pierwszego kwartału 2024 r.

W ramach strategicznej współpracy z Fordem kompleksowy asortyment rozwiązań Quantron, w tym innowacyjna oś elektryczna, dostosowany do indywidualnych potrzeb akumulator o dużej mocy, zarządzanie energią, czy aerodynamika zoptymalizowana pod kątem maksymalnej wydajności zostaną ocenione pod kątem integracji z pojazdami Ford Trucks. Partnerstwo umacnia silną pozycję Quantron jako pioniera zrównoważonej mobilności i podkreśla zaangażowanie obu firm w bardziej ekologiczną przyszłość w sektorze transportu. W związku ze współpracą, Ford Trucks zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji w produkcji ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 r., aby złagodzić skutki zmian klimatycznych.

CIZARIS 12 EV. Niezawodny i zrównoważony transport pasażerski. CIZARIS to 100% elektryczny autobus miejski, który podnosi transport pasażerski w obszarach miejskich na nowy poziom innowacji i bezpieczeństwa, z realnym zasięgiem do 370 km.

- Cennik naszych samochodów wciąż się tworzy – chcemy dostosować go maksymalnie do realiów rynku i wymagań branży. Jedno jest pewne – będzie on konkurencyjny w stosunku do cen aut spalinowych. Nasze dostawcze samochody oferują zasięg do 250 km, a wodorowe do 450 km. Nie dość, że mają jakość i wydajność, jakich potrzebuje polska branża logistyczna, to jeszcze pozwalają na zeroemisyjny, przyjazny dla środowiska transport – podsumowuje Jacek Grzybek z firmy Quantron.