Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Budowa nowego mostu przez Bóbr

BOLESŁAWIEC. Trwają prace przy rozbudowie dróg prowadzących przez rzekę Bóbr w Bolesławcu. W ramach tej inwestycji prowadzonej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ciągu drogi krajowej nr 94 wybudowany zostanie nowy most. Istniejące do tej pory przeprawa zostanie rozebrana.

Budowa nowego mostu przez Bóbr

Część prac przy budowie nowej przeprawy przez rzekę już została wykonana. Robotnicy zajęli się również rondem i zjazdem tymczasowym na prawym brzegu Bobru. Prowadzone są również roboty przy nasypie i drodze krajowej nr 94. W drugim kwartale tego roku rozpoczną się roboty przy budowie przyczółków mostu północnego.

– Przypomnijmy, że zeszłoroczna fala powodziowa wstrzymała chwilowo prace na budowie. Jak tylko woda opadła dokonaliśmy przeglądu stanu technicznego istniejącego obiektu oraz placu budowy i prace zostały wznowione – mówiła Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału GDDKiA. – Zakończenia inwestycji planowane jest w 2027 r.

Przypominamy, że umowa na rozbudowę układu komunikacyjnego wraz z przebudową istniejącego i budową nowego mostu została podpisana pod koniec lutego ubiegłego roku. Przetarg na budowę wygrała firma Himmel i Papesch Opole. Jej oferta opiewała na kwotę około 41 mln zł.

Inwestycja oprócz rozbiórki i budowy nowego mostu w miejscu zniszczonej przeprawy zakłada też budowę drugiego mostu – po północnej stronie. Powstanie też odcinek dwujezdniowej DK94.  

– Na każdym z nowych mostów wykonana zostanie dwupasowa jezdnia oraz chodnik i ścieżka rowerowa. To rozwiązanie zapewni dobre skomunikowanie obu brzegów rzeki nie tylko dla pojazdów samochodowych, ale także dla ruchu pieszego i rowerowego.  Na obu końcach przepraw mostowych wykonane zostaną ronda turbinowe o wymiarach zapewniających płynność ruchu oraz pełną swobodę wyboru kierunku ruchu – przypomina Magdalena Szumiata. – Przebudowa DK94 wraz z budową dwóch mostów wpłynie na zwiększenie przepustowości układu komunikacyjnego oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego.