Rusza budowa obwodnicy Krzeczyna Wielkiego
GMINA LUBIN. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu oficjalnie przekazała dziś Wykonawcy plac budowy pod realizację obwodnicy Krzeczyna Wielkiego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 335. W symbolicznym „wbiciu łopaty” uczestniczyli m.in. Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego oraz Krzysztof Kubów - Poseł na Sejm RP.
Obwodnica powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 335. Nowa, dwujezdniowa droga zostanie poprowadzona w nowym śladzie i będzie mieć około dwóch kilometrów długości. Na tym dystansie powstaną cztery skrzyżowania, w tym trzy ronda. Dodatkowo wykonane zostaną nowe chodniki, place do zawracania i oświetlenie na całym odcinku. Przebieg nowej drogi rozpocznie się w rejonie węzła z drogą ekspresową S3 „Lubin Zachód” i będzie kontynuacją niedawno przebudowanego odcinka ulicy Chocianowskiej w Lubinie, łączącej węzeł „Lubin Zachód” z obwodnicą Lubina – aleją Generała Broni Stanisława Maczka.
- Obwodnica Krzeczyna Wielkiego pozwoli zapewnić bezpieczeństwo i komfort jej użytkowników. Miejscowość znajduje się na szlaku tranzytowym i w godzinach szczytu w pobliżu tamtejszych domów przejeżdża mnóstwo aut, w tym ciężarówek – tłumaczy Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. – Przekrój dwujezdniowy drogi umożliwi obsługę natężonego ruchu drogowego związanego z bliskością trasy ekspresowej S3, który w przyszłości dodatkowo wzrośnie, ponieważ niedaleko leżą tereny przyszłej lubińskiej strefy przemysłowej. – dodaje.
Umowa z Wykonawcą została podpisana 31 marca 2022 roku, a została nią firma Kobylarnia S.A. Całkowita wartość inwestycji to blisko 17,44 mln zł, z czego ponad 16,5 mln zł zostanie dofinansowana z rządowego programu Polski Ład. Szacuje się, ze budowa potrwa ok. 15 miesięcy, zatem w połowie przyszłego roku droga powinna być gotowa.
Obwodnica umożliwi przeniesienie ruchu tranzytowego na tereny niezurbanizowane i oddalone od zabudowań, co zapewni bezpieczeństwo mieszkańcom Krzeczyna Wielkiego. Ponadto drogowe obejście rozładuje ruch drogowy, który w przyszłości wzrośnie, gdyż na terenach sąsiadujących z przebiegiem obwodnicy przewiduje się powstanie lubińskiej strefy przemysłowej.