Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Gmina Lubin skorzysta na drogowej inwestycji

GMINA LUBIN.  Przedstawiciele rządu, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i samorządowcy – byli świadkami podpisania umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na trasie Lubin – Wrocław. 2,5 miliarda złotych – tyle rząd zabezpieczył na pierwszy etap ten inwestycji. Przedstawiciele rządu, którzy zabiegali o tę inwestycję nie kryją zadowolenia, że za kilka lat mieszkańcy naszego regionu będą jeździć nową, dwupasmową drogą w obu kierunkach. Do przebudowy jest około 60 kilometrów trasy.

Gmina Lubin skorzysta na drogowej inwestycji

 Dyrektorka wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lidia Markowska zaapelowała do samorządowców o dalszą współpracę w kwestii remontu drogi. – Bez waszej pomocy i bieżących konsultacji cały proces może się znacznie wydłużyć. Dlatego liczymy na to, że samorządy ze wszystkich powiatów – lubińskiego, legnickiego, średzkiego i pięć gmin położonych wzdłuż drogi będą z nami współpracować – dodała.

Wiadomo, że na tej strategicznej dla regionie drogowej inwestycji skorzysta gmina Lubin.

– To inwestycja, która obejmie cztery nasze sołectwa, czyli Osiek, Niemstów, Miłosną i Gogołowice. Dla nas najważniejsze jest by ta trasa była bezpieczna w tych miejscowościach, szczególnie dla pieszych. Wspólnie z GDDKiA udało się w trzech miejscach zamontować fotoradary, które poprawiły bezpieczeństwo, teraz Generalna Dyrekcja ogłosiła kilka przetargów na doświetlenie przejść dla pieszych. Wierzę, że opracowywane studium i nowa szybsza dla kierowców trasa priorytetowo potraktuje kwestie bezpieczeństwa mieszkańców – mówi Tadeusz KIELAN, wójt gminy Lubin.

W dokumentacji STEŚ-R zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą one rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.  Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki.

 W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.

Realizacja tej trasy spowoduje odciążenie istniejącej sieci drogowej, która obecnie przebiega przez centra miast i miejscowości. Dzięki podniesieniu standardów środowiskowych, obniżeniu poziomu hałasu i zanieczyszczeń w obszarach zabudowy wpłynie na poprawę warunków życia.

Planowana trasa to odcinek 60 kilometrów z Wrocławia do Lubina. Realizacja kolejnych etapów inwestycji w systemie „projektuj i buduj” planowana jest w latach 2028-2032.

Powiązane wpisy