Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Powstaje pętla rowerowa wokół miasta

ZŁOTORYJA. Blisko 2200 m dróg dla rowerzystów ma powstać do stycznia na obrzeżach Złotoryi. Budowa kolejnego fragmentu pętli rowerowej, od ul. Przemysłowej do ul. Hożej, powinna się rozpocząć jeszcze w tym tygodniu. Umożliwi on miłośnikom dwóch kółek bezpieczny wyjazd z miasta w kierunku stawu osadowego. Urząd Miejski w Złotoryi przystępuje do budowy odcinków A, B i C śródmiejskiej drogi rowerowej. Pierwsze dwa wykona konsorcjum złożone z Przedsiębiorstwa Usługowo-Produkcyjnego i Handlowego COM-D z Jawora oraz Jeleniogórskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych, które wystartowało w przetargu z ofertą na 1 mln 369 tys. zł. Konsorcjum zbuduje dwa ciągi pieszo-rowerowe: od końca ul. Przemysłowej do skrzyżowania ul. Strefowej z ul. Bolesława Krzywoustego oraz od tej ostatniej krzyżówki do rogatek miasta, czyli wylotu ul. Lubelskiej. Oba odcinki będą połączone przejściem dla pieszych i przejazdem rowerowym na ul. Strefowej.

Powstaje pętla rowerowa wokół miasta

Pierwszy fragment drogi rowerowej, o szerokości 3 m i długości 1058 m, będzie zlokalizowany na terenach zielonych po południowej stronie Strefowej i Przemysłowej . Pobiegnie wzdłuż jezdni, która służy głównie jako dojazd od zakładów produkcyjnych. Oddzielony od niej będzie pasem zieleni o szerokości od 2,5 do 6 m. Magistrat zaplanował także oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego energooszczędnymi latarniami, by był bezpieczny także po zmroku.

Projekt przewiduje zbudowanie przy końcu ul. Przemysłowej parkingu typu bike&ride z wiatą na 18 miejsc postojowych dla rowerów.

Z kolei odcinek B będzie miał długość 570 m i pobiegnie po wschodniej stronie ul. Krzywoustego. Powstanie w miejsce 2-metrowego chodnika z kostki betonowej, który zostanie rozebrany. Szerokość nowego ciągu pieszo-rowerowego wyniesie 3 m, przy czym będzie on zwężony do 2,5 m tylko przy nieużytkowanej zatoce autobusowej. Natomiast przy skarpie droga rowerowa zostanie jeszcze bardziej poszerzona w porównaniu z obecnym chodnikiem, do 3,2 m, i ograniczona palisadą betonową.

Odcinek C wybuduje inna firma – Sudeckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Jeleniej Góry. Złożyło najtańszą ofertę spośród 5, które wpłynęły na przetarg – ścieżkę rowerową od Krzywoustego do Hożej wykona za 609,5 tys. zł. Pobiegnie ona w pasie drogowym ul. Lubelskiej, w zasadniczej części po polnej drodze żwirowej, która jest popularnym miejscem spacerów. Przetnie też jar ciągnący się wzdłuż Krzywoustego, dlatego wykonawca będzie musiał wzmocnić konstrukcję nasypu łączącego oba jego brzegi.

Projekt zakłada budowę ciągu pieszo-rowerowego oświetlonego lampami LED , wraz z przejściami dla pieszych i rowerów przez ul. Krzywoustego oraz przez ul. Hożą. Będzie miał długość 556 m i szerokość 3 m. Przy skrzyżowaniu Hożej i Lubelskiej powstać ma również parking bike&ride z nawierzchnią z kostki betonowej oraz wiatą i 18 miejscami postojowymi dla rowerów.

Każdy z trzech odcinków pokryty zostanie nawierzchnią bitumiczną. Warstwa betonu asfaltowego będzie miała grubość 4 cm, a podbudowa i warstwa stabilizująca razem 30 cm. Na wykonanie zadania obie firmy mają 90 dni od podpisania umowy.

Bezpieczny dojazd dla rowerzystów do strefy przemysłowej jest budowany w ramach projektu pn. „Ograniczenie niskiej emisji poprzez rozbudowę śródmiejskich dróg rowerowych na terenie miasta Złotoryja”, na który otrzymaliśmy ponad 6 milionów zł dotacji z Unii Europejskiej. Przypomnijmy, że w ramach tej inwestycji powstał już m.in. zjazd rowerowy nad zalewem i strefa zamieszkania na deptaku w centrum miasta, a także ciąg pieszo-rowerowy na ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. UM zmodernizował również ul. Cmentarną, gdzie kostkę brukową zamienił na asfalt, a wzdłuż ogródków działkowych i przy kopalnia Aurelia zamontował lampy solarne.

Powiązane wpisy