Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Na złotoryjskich drogach zrobi się równiej. Kiedy i za ile?

ZŁOTORYJA. Ponad 8 milionów złotych będzie kosztować doprowadzenie do ładu dwóch kilometrów dróg wojewódzkich na terenie Złotoryi. Remonty obejmą bardzo zużytą ul. 3 Maja oraz ul. Chojnowską, a także wylot z miasta w kierunku Legnicy. Nowe jezdnie powinny być gotowe w październiku przyszłego roku. Pieniądze na ich sfinansowanie w zdecydowanej większości mają pochodzić z puli przeznaczonej na usuwanie skutków powodzi.

Na złotoryjskich drogach zrobi się równiej. Kiedy i za ile?

Jak już sygnalizowaliśmy kilka tygodni temu, ul. 3 Maja wreszcie doczeka się poprawy stanu technicznego, i to w całości – na odcinku blisko 1150 m. To trasa nr 328 należąca do samorządu województwa, która jest zarządzana przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu. Miejscami jest mocno pofałdowana, a przez to bardzo niebezpieczna dla kierowców, nie wspominając o kiepskim komforcie jazdy (jej stan prezentujemy na zdjęciach w galerii).

DSDiK przeprowadzi remont kapitalny. 3 Maja otrzyma nie tylko nową jezdnię z trzech warstw asfaltu o łącznej grubości 16 cm, ale także podbudowę z kruszywa o grubości 20 cm oraz pobocza.

To jednak nie wszystko. Roboty budowlane obejmą również remont zatoki autobusowej i zjazdów na posesje, które będą wykonane z kostki betonowej. Nową konstrukcję i nawierzchnię z betonu asfaltowego będzie miał też chodnik na odcinku 958 m. Bezpieczeństwo na ul. 3 Maja, zwłaszcza pieszych, poprawi modernizacja oświetlenia ulicznego – nad drogą zawiśnie ponad 40 opraw LED-owych, doświetlone ponadto zostanie przejście przez jezdnię.

Trasa wylotowa na Lwówek Śląski będzie też odwodniona systemem rowów przydrożnych, a na długości 920 m pojawi się ściek uliczny z kostki kamiennej.

Inwestycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmie odcinek zaczynający się na skrzyżowaniu z ul. Kolejową i kończący przy posesji nr 15 (w pobliżu zjazdu w ul. Kamienną). Prace jako inwestor zastępczy zrealizuje Urząd Miejski w Złotoryi – na podstawie porozumienia zawartego samorządem województwa dolnośląskiego. Miasto będzie również partycypować w remoncie tego fragmentu drogi, przeznaczając na ten cel 500 tys. zł z przyszłorocznego budżetu. Pozostałą część potrzebnej kwoty (ok. 1,8 mln zł) wyłoży DSDiK. Przetarg na roboty budowlane złotoryjski ratusz zamierza ogłosić w styczniu.

Pozostałą część ul. 3 Maja – na odcinku od budynku nr 15 do zjazdu na parking przy zalewie złotoryjskim – DSDiK wyremontuje bez finansowego udziału miasta, z pieniędzy przeznaczonych na usunięcie skutków powodzi. Samorząd województwa wyłonił już wykonawcę, który zrealizuje II etap prac. To Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne i Handlowe COM-D z Jawora, które zainkasuje za roboty 2 mln 988 tys. zł. Umowa została podpisana 16 października, DSDiK dała wykonawcy 12 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.

DSDiK zawarła także umowę na remont dwóch innych dróg wojewódzkich w Złotoryi i bezpośredniej okolicy miasta. Mowa o ul. Chojnowskiej, którą biegnie trasa nr 382, oraz o drodze nr 364, czyli wylotówce na Legnicę. W przypadku Chojnowskiej drogowcy zabiorą się za fragment o długości ok. 600 m między mostem na Kaczawie a zjazdem w ul. Grunwaldzką. To ta część wyjazdu w kierunku Chojnowa, która nie była remontowana latem tego roku (razem z pozostałymi odcinkami) i która ucierpiała podczas wrześniowej powodzi. Kierowcom od lat dają się tu mocno we znaki m.in. zapadnięte studzienki.

Z kolei na drodze wojewódzkiej 364 drogowcy zajmą się 350 m jezdni pomiędzy mostem na Kaczawie i przejazdem kolejowym. Pierwsze prace były tu prowadzone już w listopadzie i związane były z naprawą przepustu drogowego uszkodzonego przez wrześniowe wezbranie Kaczawy (na zdjęciu tytułowym).

W obu przypadkach, Chojnowskiej i wylotu na Legnicę, roboty budowlane będą polegały na frezowaniu istniejącej nawierzchni bitumicznej, położeniu nowych warstw asfaltu (wiążącej i ścieralnej) oraz wyremontowaniu zjazdów i poboczy. Remont będzie przeprowadzony także w ramach awaryjnego usuwania skutków powodzi. Wykona go Sudeckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Jeleniej Góry za 2 mln 987 tys. zł. Miasto nie będzie partycypowało w tych wydatkach.

Powiązane wpisy