Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Marzec w legnickim teatrze

LEGNICA. W marcu na scenie legnickiego teatru zobaczymy m.in. spektakl Makbet, Dzielni chłopcy czy Fanny i Aleksander.
Marzec w legnickim teatrze
1 marca, niedziela, godz. 19.00
28 i 29 marca o 18.00
FANNY I ALEKSANDER
Ingmar Bergman
przekład: Zygmunt Łanowski
reżyseria: Łukasz Kos
scenografia i światło: Paweł Walicki
kostiumy: Barbara Sikorska-Bouffał
muzyka: Dominik Strycharski
wideo: Kamil Walesiak
konsultacje dramaturgiczne: Hubert Sulima
asystent kostiumografa: Aleksandra Komarzeniec-Piss
występują: Magda Biegańska, Katarzyna Dworak, Gabriela Fabian, Ewa Galusińska, Joanna Gonschorek, Aleksandra Listwan, Zuza Motorniuk, Małgorzata Patryn, Anita Poddębniak, Magda Skiba, Małgorzata Urbańska, Bartosz Bulanda, Rafał Cieluch, Bogdan Grzeszczak, Robert Gulaczyk, Mateusz Krzyk, Paweł Palcat, Paweł Wolak oraz gościnnie Łukasz Kos
inspicjent/sufler: Mariusz Sikorski
premiera: 22 lutego 2020, Scena im. Ludwika Gadzickiego
Każdy z nas pamięta swoją pierwszą wizytę w teatrze, tę jedyną w swoim rodzaju chwilę, kiedy gasną światła, unosi się kurtyna i świat na zewnątrz przestaje istnieć. Dla niektórych ludzi urok tej chwili nigdy nie wygasa. Zostają oni w teatrze na zawsze, odnajdując tu coś więcej niż rozrywkę czy pracę zarobkową – sens życia, tajemnicę piękna, klucz do rzeczywistości. „Świat jest teatrem” – jak pisał dramaturg wszech czasów William Szekspir.
Fanny i Aleksander to opowieść, w której teatr jest jednym z najważniejszych bohaterów. Historia rodzeństwa, które po śmierci ojca dostaje się pod opiekę zimnego, fanatycznego pastora, łączy w sobie atmosferę baśni i sagi rodzinnej, horroru i komedii. Od scen pełnych domowego ciepła przechodzi się do dramatycznych konfliktów, ukazując świat z perspektywy najbardziej wrażliwego obserwatora – dorastającego dziecka. Wszystkie sfery i znaczenia tego dzieła spaja metafora sceny. Bohaterowie Fanny i Aleksandra pracują w teatrze, bawią się w teatr, postrzegają świat jako teatr. Jest on dla nich naturalnym środowiskiem, azylem, miejscem, w którym wszystko, co dobre, jest możliwe, a wszystko, co złe, zostaje za progiem. Dlatego piękne wnętrze naszego teatru staje się fascynującą scenografią spektaklu. Akcja rozgrywa się w jego tajemniczych, niewidocznych na co dzień zakamarkach, które widzowie mogą obejrzeć dzięki projekcjom na żywo.
Zarówno Legnica, która przecież nie jest metropolią, ale tęskni za swoją barwną przeszłością, jej piękny w swoim klasycznym dla epoki stylu i wystroju teatr oraz zespół aktorski, który przed pięciu laty poznałem, wydały mi się idealnym miejscem dla realizacji tej bardzo teatralnej opowieści sięgającej do źródeł dzieciństwa, w którym mieszają się realia i fantazje. Do przywołania świata, w którym prawda i kłamstwo znaczą coś innego niż w dorosłym życiu.
Gramy także 31 marca o 11.00To także moja tęsknota za teatrem, który jest przeszłością, marzeniem, azylem i przestrzenią wolności, który prowokuje do pytania, na ile bycie artystą jest zmaganiem się z otaczającą rzeczywistością, a na ile ucieczką przed nią w świat sztuki.
Łukasz Kos
Scena Gadzickiego
Bilety 45 i 30 zł
Spektakl gramy także 31 marca o 11.00
Organizator: Teatr Modrzejewskiej w Legnicy

5 marca, czwartek, godz. 18.00
SPOTKANIE AUTORSKIE – JAN CORNELIUS
Promocja książki Jana Corneliusa Ja, Drakula i John Lennon
przekład z języka rumuńskiego: Radosława Janowska-Lascar
Książka o przewrotnym tytule Ja, Drakula i John Lennon to zbiór mikrofelietonów Jana Corneliusa (ur. 1950), Niemca z rumuńskiego Banatu, który w wieku dwudziestu siedmiu lat zdecydował się na ucieczkę z Rumunii rządzonej wtedy przez obłędnego dyktatora Nicolae Ceaușescu.  Myliłby się jednak ten, kto sądzi, że książka Corneliusa to świadectwo tragiczne. Przeciwnie. Mimo zdecydowanie mało komfortowej sytuacji życiowej, autor to człowiek o rzadko spotykanym poczuciu humoru oraz dystansu do świata i do siebie. Chłoniemy z uśmiechem na ustach jego sarkastyczno-komiczne opisy zdarzeń mniejszych i większych z dzieciństwa i młodości, które spędził w karpackiej odmianie socjalistycznego raju, oraz z okresu po ucieczce z Rumunii, kiedy to, wybierając wolność i osiedlając się w Düsseldorfie, musiał niejednokrotnie zmierzyć się z postrzeganiem go jako obywatela drugiej kategorii. Pod maską śmieszka i wesołka kryje się wrażliwy albo nawet nadwrażliwy człowiek, któremu los spłatał figla związanego z miejscem urodzenia zbyt ciasnym jak na jego wybujałą osobowość.
Art Cafe Modjeska
Wstęp wolny
Organizator: Wydawnictwo Amaltea/Teatr Modrzejewskiej w Legnicy

7 i 8 marca, sobota i niedziela, godzina 19.00
DZIELNI CHŁOPCY
Magda Drab
reżyseria: Magda Drab
scenografia: Izabela Stronias
muzyka: Amadeusz Naczyński
występują: Magda Drab, Małgorzata Patryn, Anita Poddębniak, Magda Skiba, Bartosz Bulanda, Rafał Cieluch, Bogdan Grzeszczak, Robert Gulaczyk, Mateusz Krzyk, Albert Pyśk, Mariusz Sikorski
inspicjent/sufler:
premiera: 9 września 2018, Scena Gadzickiego
Dostaliśmy to, do czego scena w Legnicy zdążyła nas przyzwyczaić: bardzo efektowną opowieść. Wartką, dynamiczną, wciągającą, z wyraziście rysowanymi rolami.  […] Dzielni chłopcy w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy są - w ramach przyjętych założeń - bardzo porządną, mocną i skuteczną scenicznie opowieścią o znaczącej grupie społecznej w naszym kraju. Widowiskiem najzupełniej na miejscu w instytucjonalnym teatrze. A do czepialstwa typu: prosimy o więcej, uprawnia mnie sama - niesłychanie wysoka tak niedługo po debiucie - pozycja zawodowa Magdaleny Drab, aktorki, reżyserki i pisarki działającej jedną nogą w teatrze offowym, drugą - w instytucjonalnym i odnoszącej na obu polach imponujące sukcesy.
Jacek Sieradzki, e-teatr.pl
Spektakl gramy także 5 i 6 marca
Scena Gadzickiego
Bilety 35 i 30 zł
Organizator: Teatr Modrzejewskiej w Legnicy
 
11, 12, 13, 25 i 26 marca, środa, czwartek, piątek, środa, czwartek,  godzina 11.00
BAŚŃ O PIĘKNEJ PARYSADZIE I O PTAKU BULBULEZARZE
Bolesław Leśmian
adaptacja i reżyseria: Bartosz Turzyński
ilustracje i animacje: Mariusz Wolański
kostiumy: Małgorzata Bulanda
muzyka: Lautari
choreografia: Katarzyna Kostrzewa
występują: Gabriela Fabian, Ewa Galusińska, Małgorzata Patryn, Anita Poddębniak, Magda Skiba, Małgorzata Urbańska, Bartosz Bulanda, Mateusz Krzyk, Robert Gulaczyk
inspicjent/sufler: Mariusz Sikorski
premiera 3 marca 2018 r.
Ta jedna z Klechd sezamowych Bolesława Leśmiana, opartych na Księdze tysiąca i jednej nocy, łączy tajemniczą atmosferę Orientu z nieposkromioną wyobraźnią wielkiego polskiego poety. Bohaterką opowieści jest rozkapryszona księżniczka, która dla błahej zachcianki wyprawia braci w nadzwyczaj niebezpieczną podróż. Kiedy jednak ulegają złym mocom i zostają obróceni w kamień, w Parysadzie budzi się odwaga i gotowość do poświęceń: rusza na ratunek, nie zważając na jakiekolwiek przeszkody. Czy zdoła ocalić ukochanych braci i dowiedzieć się, co tak naprawdę jest w życiu ważne?
Scena Gadzickiego
Bilety 30 i 25 zł
Organizator: Teatr Modrzejewskiej w Legnicy
 
KAWIARENKA OBYWATELSKA
12 marca, czwartek, godzina 18.00
Najważniejsze to mieć dobre połączenie, czyli o kolei po kolei
„Ja to, proszę pana, mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano, za piętnaście trzecia. Latem to już widno…” czy ten kultowy opis podróży koleją z lat 70-tych jest aktualny w Polsce XXI wieku?
Kolej zbliża, łączy ludzi, regiony, miasta. Codziennie tysiące legniczan dojeżdża pociągami do Wrocławia: do pracy, szkoły, w celach prywatnych. Czy jednak widoczny na Dolnym Śląsku renesans kolei dotyczy całej Polski? Czy rekordowa liczba pasażerów, najwyższa od 20 lat – 335 milionów, przekłada się na zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego? Co Centralny Port Komunikacyjny ma wspólnego z kolejami na Dolnym Śląsku? Na ten i na inne tematy porozmawiamy z ekspertami i pasjonatami.
Dyskusję poprzedzi spotkanie z Karolem Trammerem, autorem głośnej książki Ostre cięcie (2019), ujawniającej kulisy niszczenia kolei w Polsce.
Art Cafe Modjeska
Bezpłatne bilety do odbioru w kasie teatru
Organizator: Teatr Modrzejewskiej w Legnicy
 
WIECZÓR SPEKTAKLI TAŃCA -WCZORAJSZE JUTRA
15 marca, niedziela, godzina 19.00
Czy filozof może mówić o tańcu?
scenariusz, reżyseria, choreografia, wykonanie: Witold Jurewicz i Juliusz Grzybowski
czas: ok. 40 min.
O tańcu mówi się wiele, może czasami zbyt wiele. Aby o nim mówić w sposób właściwy, trzeba się od niego oddzielić, poczekać, aż skończy się przedstawienie. No bo kto widział, aby w trakcie spektaklu rozmawiać? Podejmiemy próbę, w której nie tylko mowa będzie o tańcu, ale i taniec będzie o mowie. Będzie to przedstawienie, w którym filozof i tancerz wystąpią na równych prawach, w tym samym miejscu i czasie.
Juliusz Grzybowski - doktor filozofii, pracownik UAM w Poznaniu (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu) oraz Akademii Muzycznej w Łodzi (Wydział Muzyczno-Aktorski, kierunek: Choreografia i Techniki Taneczne). Były tancerz Teatru Tańca Alter. Zajmuje się ostatnio głównie filozofią tańca, wolnością oraz niezmiennie Heleną Trojańską. Autor ponad czterdziestu artykułów naukowych. W 2012 roku współpracował z zespołem Pracownia Fizyczna przy choreografii spektaklu Fajdros, od 2011 roku wspólnie z W. Jurewiczem poszukuje punktów stycznych tańca i filozofii. Ma za sobą nieśmiałe próby literackie, jest posiadaczem brązowego pasa (3 kyu) w karate shotokan.
Witold Jurewicz – choreograf, reżyser, performer, wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi. Założyciel, dyrektor artystyczny i choreograf Teatru Tańca Alter. W latach 1992-2008 dyrektor artystyczny festiwalu Międzynarodowe Prezentacje Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu. Autor programu nauczania tańca współczesnego i teorii ruchu, prowadzi kursy i warsztaty w całej Polsce i za granicą. Na scenach całej Polski stworzył ponad sto spektakli z takimi reżyserami, jak m.in. Giovanny Castellanos, Gabriel Gietzky, Paweł Kamza, Rafał Matusz, Lech Raczak, Agata Duda-Gracz, Maciej Sobociński, Jacek Głomb. Jest laureatem nagród m.in za choreografię do spektaklu Car Samozwaniec, czyli polskie na Moskwie gody (reż. J. Głomb, 2015) w I Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.
 
Przy Przy
Hedonistyczna uprzykrzona teoria przyjemności
koncepcja, reżyseria i choreografia: Anna Piotrowska
kreacja i wykonanie: Joanna Chitruszko, Anna Piotrowska
muzyka i światło: Michał Mackiewicz
szept: Łukasz Pawłowski
tekst: Anna Piotrowska i Łukasz Pawłowski
Twórcy przyglądają się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością. Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie? Człowiek porusza się nieustannie pomiędzy przyjemnością a przykrością; spektakl jest badaniem tych dwóch stanów, a zwłaszcza tego, co się między nimi może wydarzyć.
Anna Piotrowska – choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca „eferte”, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995). Stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 roku kieruje zespołem Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark. Laureatka nagród i stypendiów w Polsce i za granicą, uczestniczka festiwali, jurorka, inicjatorka programów edukacyjno-kulturalnych.
Joanna Chitruszko – pedagog, tancerka, performerka, producentka, kuratorka, instruktor tańca współczesnego, dyrektor Festiwalu Kalejdoskop (od 2007 roku) oraz Hip Hop Groove Festiwal (2008-2009) i FreeMind Festiwal (2010-2013). Laureatka licznych nagród.
Michał Mackiewicz - artysta działający w obszarach współczesnego malarstwa, designu, grafiki, scenografii, abstrakcyjnych form przestrzennych, technik oświetleniowych i eksperymentalnej muzyki elektronicznej. Autor muzyki do kilkunastu spektakli, głównie w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu Rozbark.
Łukasz Pawłowski – aktor Teatru Polskiego w Poznaniu (2002-2009), dramatopisarz, scenarzysta, twórca teledysków. Zrealizował autorskie spektakle, m.in. S_P_O_N_A_D (2008) na 29. PPA (Nurt Off), Safari Zebra (2012) we Wrocławskim Teatrze Współczesnym, Laureat nagród aktorskich i dramatopisarskich.
Scena Gadziskiego
Bilety 35 i 30 zł
Organizator Fundacja Rozwoju Tańca EFERTE/Teatr Modrzejewskiej w Legnicy

14 marca, sobota, godzina 19.00
PORTRET POLAKA PO SZKODZIE
Kabaret Aktorów Teatru Modrzejewskiej „Piękna Helena”
opieka reżyserska: Marcin Kęszycki
aranżacje: Łukasz Matuszyk
muzycy: Andrzej Janiga (fortepian), Maciej Błach (puzon)
występują: Katarzyna Dworak, Gabriela Fabian, Ewa Galusińska, Zuza Motorniuk, Małgorzata Patryn, Magda Skiba, Małgorzata Urbańska, Bartosz Bulanda, Rafał Cieluch, Bogdan Grzeszczak, Robert Gulaczyk, Mateusz Krzyk, Paweł Palcat, Paweł Wolak
inspicjent/sufler: Mariusz Sikorski
premiera: 20 stycznia 2019
Portret zbiorowy współczesnego Polaka, nakreślony w mniej znanych wierszach Jacka Kaczmarskiego, wybranych z jego bogatego, liczącego ponad pół tysiąca utworów dorobku.  Kaczmarski okazuje się w nich błyskotliwym, niebanalnym diagnostą ludzkich słabości i polskich zawirowań historycznych, obyczajowych i światopoglądowych, pisarzem – o czym wie niewielu – niezwykle dowcipnym, którego twórcza osobowość jest o wiele bogatsza i bardziej wielowątkowa niż pokutujący stereotyp „barda Solidarności”.
Myślałem zawsze, że to twórczość w sam raz na podniosłe szkolne akademie z okazji rocznic narodowych klęsk, ale nie na rozrywkowy wieczór w kawiarni. Myliłem się. Dzięki aktorskiej interpretacji i dowcipnym, zaskakującym aranżom Łukasza Matuszyka (na pianino, akordeon, puzon) utwory Kaczmarskiego nabrały kabaretowej lekkości. […]„Piękna Helena” mogła zrobić Kaczmarskiego „po bożemu”. Wolała go jednak ściągnąć z piedestału, odbrązowić, zaryzykować nawet profanację po to, by ludzie znów zaczęli uważnie słuchać, co martwy bard ma im do przekazania. […] Kaczmarski za życia mnie drażnił. Po śmierci wymiata.
Piotr Kanikowski, 24legnica.pl
Art Cafe Modjeska
Bilety 35 i 30 zł
Organizator: Teatr Modrzejewskiej w Legnicy

21 i 22 marca, sobota, niedziela, godzina 19.00
MAKBET
William Szekspir
przekład: Stanisław Barańczak
reżyseria: Lech Raczak
scenografia: Bohdan Cieślak
kostiumy: Natalia Kołodziej
muzyka: Jacek Hałas
ruch sceniczny: Tomasz Dajewski
występują: Gabriela Fabian, Ewa Galusińska, Anita Poddębniak, Magda Skiba, Małgorzata Urbańska, Bartosz Bulanda, Rafał Cieluch, Bogdan Grzeszczak, Robert Gulaczyk, Maciej Rabski, Grzegorz Wojdon, Paweł Wolak oraz Maciej Kreska, Mariusz Sikorski, Nikos Triandafilidis, Patryk Wajs
inspicjent/sufler: Jolanta Naczyńska
premiera: 11 lutego 2017 r.
Wielkość Szekspira polega między innymi na tym, że daleko wykracza poza świat politycznych gier, który jest punktem wyjścia jego opowieści. W Makbecie nie tyle chcę się odnosić się do naszej polskiej współczesności, co odczuwam wyraźnie szaleństwo świata, całego świata, który gotów jest po raz kolejny wypadać z opisanej naukowo – przez fizyków, socjologów i teologów – orbity. Tu chodzi o los ludzkości, a nie władcy.
Lech Raczak
Klucz do swojego Makbeta reżyser wręcza widzom dopiero w finale, kiedy zamykająca sceniczny pejzaż brama odwraca się wokół własnej osi, odsłaniając to, co do tej pory było skrzętnie ukryte. Świat wywraca się na nice i pogrąża w chaosie. Tabu królobójstwa zostało złamane i będzie łamane w przyszłości, a świat będzie musiał sobie radzić bez czytelnych reguł. Makbet i jego żona zapłacą za to szaleństwem i śmiercią, ale prawdziwie tragiczną postacią okaże się Macduff (bardzo dobra rola Roberta Gulaczyka), którego przyszłe próby przywrócenia porządku będą skazane na niepowodzenie.
Magda Piekarska „Gazeta Wyborcza Wrocław”
Lech Raczak stworzył w Legnicy spektakl wybitny.
Leszek Pułka, Teatralny.pl
Scena Gadzickiego
Bilety 35 i 30 zł
Organizator: Teatr Modrzejewskiej w Legnicy
 

65. OGÓLNOPOLSKI KONKURS RECYTATORSKI – ELIMINACJE MIEJSKIE
 21 marca, sobota, godz. 10.00
 
Pierwszy etap konkursu, który ma charakter otwarty: jest przeznaczony dla młodzieży ze szkół średnich, studentów, dorosłych i seniorów. Jak zawsze zmagania odbędą się w czterech turniejach: recytatorskim, „wywiedzionego ze słowa”, teatru jednego aktora i poezji śpiewanej.
W tym roku organizatorzy zwracają szczególną uwagę na laureatów Literackiej Nagrody Nobla. Obok Olgi Tokarczuk wspominają także innych polskich pisarzy uhonorowanych tym wyróżnieniem, pytając: „Za co powinniśmy kochać naszych Noblistów?”.
OKR odbywa się pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej i przy wsparciu finansowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest to konkurs wieloetapowy, którego finałem są zmagania na szczeblu ogólnopolskim. Jego laureatami było wielu znanych polskich aktorów, m.in. Janusz Gajos, Jan Englert, Magdalena Cielecka, Marek Kondrat, Michał Żebrowski. Z OKR narodziły się zarówno konkursy tematyczne, obejmujące określony krąg literacki lub zasięg czasowy, jak też nurt teatrów jednego aktora i poezji śpiewanej.
Pełny tekst regulaminu oraz karty zgłoszeń są dostępne na stronie http://www.tkt.art.pl
Przesłuchania są otwarte i bezpłatne dla publiczności.
      
Art Cafe Modjeska
Wstęp wolny
Organizator: Teatr im. H. Modrzejewskiej w Legnicy i Towarzystwo Kultury Teatralnej w Warszawie
 
27 marca, piątek, godzina 10.00
Międzynarodowy Dzień Teatru
Dzień Otwarty
27 marca przypada Międzynarodowy Dzień Teatru. Jest to coroczne święto wszystkich ludzi związanych ze sceną, zarówno profesjonalnie, jak i miłośniczo, a więc pracowników teatru i jego publiczności. Z tej okazji proponujemy wszystkim naszym widzom - tym dawnym, aktualnym i przyszłym - zwiedzenie pięknego gmachu naszego teatru, w którego murach barwna przeszłość łączy się z nie mniej intrygującą teraźniejszością. Zwiedzanie odbędzie się tego dnia sześciokrotnie, w godzinach:
Dzień Otwarty:
10:00-11:30
11:30-13:00
13:00-14:30
14:30-16:00
16:00-17:30
19.00-20.00
20:00 – część oficjalna, odczytanie orędzia
 
 Zgłoszenia, osobiście lub telefonicznie 76 72 33 505, w kasie Teatru Modrzejewskiej
 
9 marca, poniedziałek, o godz. 18:00.
Wernisaż wystawy „Nasz Vincent”
„Nasz Vincent” to wystawa 33 obrazów z filmu, w którym tytułową rolę zagrał aktor z legnickiego Teatru, Robert Gulaczyk. Wystawę będzie można obejrzeć w Hallu Starego Ratusza w dniach 2 – 29 marca. Wystawę oficjalnie otworzy Robert Gulaczyk, który opowie o pracy nad filmem.
Spotkanie z Robertem Gulaczykiem poprowadzi Jarek Perduta Dyrektor Dolnośląskiego Centrum Filmowego.
Film z 65 tysięcy obrazów
„Twój Vincent” jest pierwszą na świecie pełnometrażową animacją malarską. Film złożony jest z około 65 000 obrazów malowanych farbą olejną na podobraziu. Prace trwały 7 lat, a przeszło 100 malarzy polskich i zagranicznych malowało techniką wiernie naśladującą twórczość van Gogha. Scenariusz został stworzony przez reżyserkę Dorotę Kobielę we współpracy z poetą i prozaikiem Jackiem Dehnelem. Fabułę stanowi życie i śmierć Vincenta van Gogha. Wyreżyserowali go wspólnie Dorota Kobiela i Hugh Welchman. Dorota Kobiela jest malarką i reżyserką, Hugh Welchman – brytyjskim producentem filmowym, którego animowany film „Piotruś i Wilk” zdobył w 2007 roku Oscara za najlepszy krótkometrażowy film animowany.
Malarska animacja „Twój Vincent” w krótkim czasie zdobyła rzesze fanów, przypadła do gustu krytykom i otrzymała szereg nagród i wyróżnień m.in. podczas Annecy Film Festival – Nagrodę Publiczności, podczas Shanghai International Film Festival uznano go za Najlepszy Film Animowany, a na European Film Awards za Najlepszą Europejską Animację. 23 stycznia 2018 roku ogłoszono nominacje do Oscara – „Twój Vincent” został nominowany w kategorii Najlepszy długometrażowy film animowany.
„Miasto Wrocław – Europejska Stolica Kultury 2016, razem z Odrą-Film i Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA, było koproducentem filmu „Loving Vincent”. Cieszymy się, że dzięki obrazom, które wypożyczamy, podtrzymywane jest zainteresowanie samym filmem, tak ważnym dla naszego miasta – mówi Dorota Ostrowska z Biura Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.
Podczas wystawy zostanie zaprezentowanych 33 obrazów.
 

Powiązane wpisy