Montaż wielkich belek na moście
LEGNICA. Rozpoczął się montaż na podporach 28-metrowych belek mostowych. To najbardziej skomplikowana i jedna z najtrudniejszych operacji na budowie zbiorczej drogi południowej.
Postęp budowy najbardziej widoczny jest na ul. Bielańskiej. Tutaj powstały już chodniki ze ścieżką rowerową, rondo i budowany jest parking. Najwięcej trudności sprawiały roboty podziemne, związane z kanalizacją, które zostały już zakończone. Z kolei od strony ul. Jaworzyńskiej budowane są obecnie chodniki i ścieżki rowerowe. Przypomnijmy zakres tej jednej z największych inwestycji drogowych w naszym mieście:
W sumie na podporach zostaną ułożone 64 belki. Te najdłuższe, właśnie obecnie montowane, mają 28 metrów długości i ważą po 30 ton każda. Przywożone są z Łodzi. Do ich montażu wykorzystywany jest jeden z największych dźwigów kołowych. Zakończenie tych prac planuje się w sobotę.
- najdłuższy w Legnicy most na Kaczawie (119 m),
- ok. 1600 m drogi od ul Jaworzyńskiej do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej wraz z chodnikami, zatokami autobusowymi, obustronnymi ścieżkami rowerowymi,
- cztery mniejsze mosty nad Młynówką,
- dwa ronda (po jednym z każdej strony Kaczawy),
- parkingi na prawie pół tysiąca miejsc dla dojeżdżających na Stadion Orła Białego, do Letniego parku wodnego przy Stromej i odwiedzających park Miejski,
- podziemne przejście dla pieszych łączące Letni park wodny przy ul. Stromej z parkiem Miejskim,
- 14 km kabli i rur podziemnych,
- ponad 2,5 km kanalizacji deszczowej i 1600 m sieci Legman,
- usunięcie ok. 3 km podziemnych kolizji z sieciami gazowymi, energetycznymi i telekomunikacyjnymi.