Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Montaż wielkich belek na moście

LEGNICA. Rozpoczął się montaż na podporach 28-metrowych belek mostowych. To najbardziej skomplikowana i jedna z najtrudniejszych operacji na budowie zbiorczej drogi południowej.

Montaż wielkich belek na moście

W sumie na podporach zostaną ułożone 64 belki. Te najdłuższe, właśnie obecnie montowane, mają 28 metrów długości i ważą po 30 ton każda. Przywożone są z Łodzi. Do ich montażu wykorzystywany jest jeden z największych dźwigów kołowych. Zakończenie tych prac planuje się w sobotę.

Postęp budowy najbardziej widoczny jest na ul. Bielańskiej. Tutaj powstały już chodniki ze ścieżką rowerową, rondo i budowany jest parking. Najwięcej trudności sprawiały roboty podziemne, związane z kanalizacją, które zostały już zakończone. Z kolei od strony ul. Jaworzyńskiej budowane są obecnie chodniki i ścieżki rowerowe.

Przypomnijmy zakres tej jednej z największych inwestycji drogowych w naszym mieście:
- najdłuższy w Legnicy most na Kaczawie (119 m),
- ok. 1600 m drogi od ul Jaworzyńskiej do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej wraz z chodnikami, zatokami autobusowymi, obustronnymi ścieżkami rowerowymi,
- cztery mniejsze mosty nad Młynówką,
- dwa ronda (po jednym z każdej strony Kaczawy),
- parkingi na prawie pół tysiąca miejsc dla dojeżdżających na Stadion Orła Białego, do Letniego parku wodnego przy Stromej i odwiedzających park Miejski,
- podziemne przejście dla pieszych łączące Letni park wodny przy ul. Stromej z parkiem Miejskim,
- 14 km kabli i rur podziemnych,
- ponad 2,5 km kanalizacji deszczowej i 1600 m sieci Legman,
- usunięcie ok. 3 km podziemnych kolizji z sieciami gazowymi, energetycznymi i telekomunikacyjnymi.