Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Rachwalski ponownie prezesem Kolei Dolnośląskich

Piotr Rachwalski będzie prezesem Kolei Dolnośląskich przez następną kadencję. Zarząd Województwa Dolnośląskiego swoją decyzją docenił wykonaną w ostatnich trzech latach pracę, dzięki której samorządowa spółka została jednym z najszybciej rozwijających się przewoźników kolejowych w kraju.

Rachwalski ponownie prezesem Kolei Dolnośląskich

Piotr Rachwalski został prezesem Kolei Dolnośląskich w czerwcu 2014 roku. Spółka przewoziła wtedy 2,4 mln pasażerów rocznie, wykorzystując 29 pojazdów oraz pokonując 2,7 mln kilometrów. Dziś Koleje Dolnośląskie korzystając z 45 pociągów przewożą 7,3 mln pasażerów, przejeżdżając ponad 6 mln kilometrów rocznie. Zatrudnienie w spółce wzrosło w tym czasie niemal dwukrotnie – z 301 do 573 pracowników.

- Decyzję Zarządu Województwa traktuję jako potwierdzenie tego, że strategia rozwoju Kolei Dolnośląskich, którą przyjęliśmy wspólnie trzy lata temu, jest słuszna. Wszystkie działania podjęte przez ostatni okres były kierowane myślą o komforcie pasażera, który zawsze będzie dla nas najważniejszy. Jestem bardzo wdzięczny za zaufanie, jakim obdarzył mnie Zarząd Województwa i zrobię wszystko, żeby Koleje Dolnośląskie zostały najnowocześniejszym regionalnym przewoźnikiem w kraju - podkreślił prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski.

Przez ostatnie trzy lata zmienił się nie tylko tabor i poziom pracy przewozowej. Koleje Dolnośląskie uruchomiły w tym okresie wiele nowych połączeń, w tym międzynarodowe m.in. do Berlina, Drezna, Gorlitz czy Liberca. W tym czasie kapitał zakładowy spółki wzrósł z 50,5 mln zł do 117 mln zł. Koleje Dolnośląskie podpisały również 8-letnią umowę na świadczenie usług przewozowych na terenie województwa. Pozwoli to na długofalowe planowanie działań, dzięki którym możliwe będzie utrzymanie obecnej dynamiki rozwoju. Jeszcze w tym roku spółka ma w planach zakup jedenastu nowoczesnych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych oraz otwarcie bazy serwisowej taboru w Legnicy.

- Piotr Rachwalski udowodnił przez ostatnie trzy lata, że jest jednym z czołowych menedżerów kolejowych w Polsce. Dzięki jego pracy pasażerowie na Dolnym Śląsku podróżują nowoczesnymi pociągami i mają do dyspozycji coraz więcej połączeń. Pierwsze trzy lata pracy Piotra Rachwalskiego były bardzo udane dla Dolnoślązaków, z niecierpliwością czekam na kolejne - powiedział członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego Jerzy Michalak.
Piotr Rachwalski jest ekonomistą transportu, teoretykiem i praktykiem z zakresu organizacji transportu publicznego. Ukończył Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia podyplomowe z zakresu transportu i logistyki  na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego. Poprzednio był przez 10 lat prezesem największego na Pomorzu prywatnego przewoźnika autobusowego oraz kierował Instytutem Rozwoju i Promocji Kolei.