Kryształy PR-u dla Legnicy
LEGNICA. Opracowana i przeprowadzona przez Urząd Miasta kreatywna kampania promocyjna Magiczna Legnica zdobyła prestiżowe, ogólnopolskie wyróżnienie „Kryształy PR-u” za najlepszą kreatywną kampanię w kraju.
Statuetkę przyznano naszemu miastu podczas trwającej w Krakowie w dniach 27-29 września XIV Ogólnopolskiej Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej. W imieniu prezydenta odebrała ją dyrektor wydziału promocji i komunikacji społecznej Ewa Szczecińska-Zielińska. Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządowych i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań. Intensywna kampania trwała przez dziesięć miesięcy, od listopada 2016 r. do sierpnia 2017. Miała cały szereg aspektów promocyjnych, artystycznych, edukacyjnych, poznawczych, turystycznych i integrujących mieszkańców miasta wokół jego najatrakcyjniejszych walorów. Dzięki wykorzystaniu możliwości mediów społecznościowych jej adresatami byli także turyści, goście Legnicy, mieszkańcy regionu, kraju i odbiorcy zagraniczni. Celem, w pełni osiągniętym, było uatrakcyjnienie Legnicy i wykreowanie jej jako miasta oryginalnego, unikatowego w swojej historii, architekturze i sztuce, atrakcyjnego pod względem turystycznym, a także zwrócenie uwagi mieszkańców na fakt, że Legnica wyróżnia się na tle innych ośrodków poprzez oddziaływanie na ich wyobraźnię i całą sferę pozytywnych emocji. Magiczna Legnica systematycznie i coraz głębiej otwierała nieznane dotąd mieszkańcom tajemnicze przestrzenie, wypełnione z pozoru codziennie mijanymi budynkami, ulicami i rozpoznawalnymi detalami. Niezwykła wizja artysty stała się impulsem do stworzenia projektu, wokół którego wykreowano dziesiątki działań medialnych, wydarzeń i eventów, które nadały ton działaniom promocyjnym miasta w sposób nietuzinkowy i niezwykle oryginalny. Nowa Legnica w ujęciu wizerunkowym to magiczne miasto, które – znane czy nieznane – należy odkryć na nowo, na nowo pokochać i być z niego dumnym. Były więc spontaniczne i otwarte dla publiczności działania artystów z kręgu magicznego realizmu. Był zrywający z prawami fizyki w architekturze niezwykłej urody kalendarz na rok 2017, który trafił do siedmiu tysięcy legniczan. Była niezwykle udana kooperacja z lokalnymi i regionalnymi mediami, które chętnie włączały się w poszczególne odsłony projektu. Powstały filmy prezentowane przy dziesiątkach tysięcy odsłon w mediach społecznościowych. Były wreszcie cieszące się dużą popularnością (ok. tysiąca osób), gawędziarskie spacery turystyczne po magicznych, potrafiących zmieniać swe ukryte oblicze zakątkach Legnicy. Można powiedzieć, że dzięki projektowi Magiczna Legnica miasto jeszcze bardziej zadomowiło się w wyobraźni i emocjach jego mieszkańców.
Projekt oparto na twórczości legnickiego malarza Jarosława Jaśnikowskiego – czołowego artysty realizmu magicznego młodego pokolenia. Punktem wyjścia była blisko nawiązana współpraca z artystą, któremu powierzono stworzenie dwunastu kart kalendarza miejskiego w nurcie magicznego realizmu i steampunku. Magiczne miasto rodzinne artysty, uwiecznione na płótnach, to wizjonerska i fantastyczna wizja Legnicy – miejsca, gdzie zaciera się granica pomiędzy tym, co realne, a tym co nierzeczywiste.