Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Prezydent odpowiada na Wasze pytania

Za nami już kolejna tura cyklu "Zadaj pytanie prezydentowi". Prezentujemy kolejne pytania od Państwa, które za naszym pośrednictwem przekazaliśmy prezydentowi Legnicy Tadeuszowi Krzakowskiemu. Dziś prezentujemy odpowiedzi. Przypominamy, że co tydzień zadajemy dwa pytania. Chcesz się czegoś dowiedzieć? Napisz pytania na adres e-mail redakcja@e-legnickie.pl

Prezydent odpowiada na Wasze pytania

Pytanie nr 1
Witam, chciałbym się dowiedzieć jaki miasto ma plan i czy w ogóle zamontowanie biletomatów w autobusach MPK? Spółka należy już do Legnicy więc powinna pójść śladami innych miast i ułatwić pasażerom zakup biletów. Dodatkowo chciałem zwrócić uwagę że nie we wszystkich autobusach posiadających zapowiedzi głosowe działa ona poprawnie lub jeżeli już działa to bardzo cicho. Chyba że kierowcy celowo je wyciszają.

Odpowiedź prezydenta Tadeusza Krzakowskiego:
W ślad za postępem dążymy do wyposażenia autobusów w urządzenia ułatwiające m.in. zakup biletów i korzystanie z komunikacji miejskiej. Jako jedno z nielicznych miast wprowadziliśmy bilet zintegrowany z Kolejami Dolnośląskimi. Możliwy jest też zakup biletu drogą elektroniczną, poprzez aplikację na smartfony. Jednocześnie wprowadzamy biletomaty na kartę płatniczą do ostatnio kupowanych autobusów. Oczywiście, będziemy się starać, by to rozwiązanie z czasem znalazło się we wszystkich autobusach. Chcemy przybliżyć mieszkańcom usługi komunikacyjne i wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom.
Jeśli chodzi o informacje dotyczące komunikatów głosowych i problemów z ich jakością, to przekażę zarządowi MPK, by jak najszybciej zwrócił na to uwagę. Zapowiedzi głosowe mają służyć przyjaznemu pasażerom informowaniu na trasie przejazdu.

Pytanie nr 2
Panie Prezydencie czy można zadbać o to by w Urzędzie (Akademia Rycerska) były przygotowane, wydrukowane podstawowe wnioski. Ileż by się skrócił czas oczekiwania na załatwienie swojej sprawy jakby każdy wypełniał swój druk stojąc w kolejce, a nie dopiero przy "okienku". Ostatnio byłam o 8 w Urzędzie i stojak na druki był pusty.

Odpowiedź prezydenta Tadeusza Krzakowskiego:
Zgadzam się, że druki powinny być na bieżąco uzupełniane i nie powinno być z tym problemów. Każdy może pobrać również druk poza kolejnością, podchodząc do stanowiska w sali, a następnie wypełnić go. Druki można pobrać również przez internet w dostępnych kartach usług i wypełnić w domu. Wiem jednak, że często wolimy wypełnianie skonsultować z urzędnikami. Ufam, że ta opisywana sytuacja nie będzie się powtarzać.