Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Prezydent odpowiada na wasze pytania

Za nami już kolejna tura cyklu "Zadaj pytanie prezydentowi". Prezentujemy kolejne pytania od Państwa, które za naszym pośrednictwem przekazaliśmy prezydentowi Legnicy Tadeuszowi Krzakowskiemu. Dziś prezentujemy odpowiedzi. Przypominamy, że co tydzień zadajemy dwa pytania. Chcesz się czegoś dowiedzieć? Napisz pytania na adres e-mail redakcja@e-legnickie.pl

Prezydent odpowiada na wasze pytania

Pytanie nr 1
Mam pytanie odnośnie aplikacji Callpay na smartfony, która obsługuje sprzedaż biletów komunikacji miejskiej. Od kilku tygodni występują duże problemy związane z korzystaniem z aplikacji. Nie działa całkowicie możliwość zapłaty za bilety jednorazowe za pomocą aplikacji. Można kupić inne bilety np. miesięczne, jednak w tym przypadku również aplikacja nie działa poprawnie - po kilku dniach od zakupu informacja o posiadanym bilecie znika z aplikacji, co w razie kontroli oznacza brak możliwości wygnenerowania potwierdzenia posiadanego biletu. Wiele do życzenia pozostawia również funkcjonalność aplikacji dot. generowania potwierdzeń - w praktyce na sms z potwierdzeniem opłaty za przejazd czeka się bardzo długo, co przez kontrolujących jest niekiedy traktowane jako chęć uniknięcia kary za brak biletu. Dodatkowo, w aplikacji bilet jednorazowy jest ważny przez 2 godziny od momentu zakupu (a nie przypisany do numeru bocznego jak w aplikacji SkyCash, której używają inne miasta), z niedowierzaniem przyglądają się tej informacji kontrolerzy, którzy nie są przeszkoleni w zakresie działania aplikacji i sprawdzania biletów zakupionych przez Callpay. Na koniec warto wspomnieć, że uwagi dotyczące działania systemu zgłaszane operatorowi nie przynoszą żadnego rezultatu.

Odpowiedź prezesa MPK Zdzisława Bakinowskiego:
- Problemy związane z zakupem biletu jednoprzejazdowego normalnego zostały przez operatora systemu usunięte. Potwierdzenie zakupu biletu otrzymuje się w momencie kontroli biletów, po wykonaniu bezpłatnego połączenia na numer podany przez kontrolera. Informacja głosowa w telefonie podaje tekst: „Wybrany numer jest zajęty...”, po czym następuje automatyczne przerwanie połączenia (bez naliczania czasu trwania połączenia) i bezzwłocznie przychodzi SMS o treści np. „Potwierdzenie zakupu: Bilet jednoprzejazdowy normalny na I strefę opłat (linia …) przez ...... (podaje numer telefonu, z którego dokonano zakupu biletu, datę, godzinę i numer transakcji).
Zgodnie z regulaminem przewozów, bilet jednoprzejazdowy w I strefie opłat ważny jest 45 minut od momentu skasowania. W przypadku zakupu w systemie Callpay momentem skasowania jest godzina zakupu, podana w SMS.
Jeśli chodzi o kompetencje kontrolerów w zakresie biletów zakupionych w systemie Callpay, to MPK zwróciło na tę sprawę uwagę kierownictwu spółki świadczącej usługę.

Pytanie nr 2
Panie Prezydencie dlaczego ostatnio nie było organizowanego Sylwestra na Rynku? W roku 2014/2015 była muzyka, pan składał życzenia i naprawdę było sporo osób. Teraz nic.

Odpowiedź prezydenta Tadeusza Krzakowskiego:
Odstąpiliśmy od tej formuły ze względów pragmatycznych. Osoby, które tego chciały, spotkały się na placu Słowiańskim i składały sobie życzenia. W całym mieście spontanicznie odbywały się pokazy fajerwerków i dobrze to wyglądało. Legniczanie skorzystali też z innych form spędzenia wieczoru sylwestrowego w naszym mieście. Bardzo cenię sobie spotkania z mieszkańcami i wzajemne życzenia. Natomiast formuła dość kosztownej oprawy wydarzenia wyczerpała się. Należy pomyśleć o innej formie przywitania Nowego Roku.