4 miliony na Legnicką Edukację dla Przyszłości
LEGNICA. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przyznał naszemu miastu dofinansowanie ponad 3,6 mln zł na realizację autorskiego projektu pn. Legnicka edukacja dla przyszłości. To 85 proc. jego wartości. Kwotą ponad 424 tys. dofinansuje go budżet państwa (10 proc.), a własny wkład miasta wyniesie ok. 217 tys. (5 proc.) Ogólna wartość projektu to ok. 4,3 mln zł.
- Bardzo cieszę się z docenienia oryginalności i wartości naszego projektu oraz niezwykłej, skutecznej efektywności pozyskania tak znacznych kwot – powiedział podczas konferencji prasowej prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski.
Miejskie służby oświatowe pracowały nad odpowiednim wnioskiem, wraz z dyrektorami szkół, już w 2017 roku. Projekt był gotowy wiosną tego roku i trafił do oceny instytucji udzielającej dofinansowania. Ocena była wysoka.
W tym przedsięwzięciu uczestniczyć będą wszystkie, czyli 13 legnickich szkół podstawowych. Program opiera się na wnikliwej diagnozie potrzeb uczniów, pozwalając im realizować specjalne potrzeby edukacyjne, a także udzielanie wsparcia pedagogicznego i psychologicznego. Zapewnia też najnowocześniejsze technologicznie materiały, urządzenia i pomoce naukowe.
„Legnicka edukacja dla przyszłości” zakłada realizację dodatkowych, dobrowolnych, pozalekcyjnych zajęć dla prawie 9,5 tys. uczniów szkół podstawowych. To będzie 46 tysięcy dodatkowych godzin pozalekcyjnych.
Prowadzone będą m.in. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, koła zainteresowań, nauka programowania dla uczniów klas I-III, nauka gry w szachy dla czwartoklasistów, zajęcia rozwijające kompetencje matematyczno-przyrodnicze (kl. V i VI), doradztwo zawodowe (kl. VII i VIII) oraz opieka psychologiczna.
Do nauki programowania zakupionych będzie 78 zestawów, składających się z 2 robotów edukacyjnych i tabletów. Do każdej szkoły trafi 6 takich kompletów. Natomiast do zajęć rozwijających kompetencje matematyczno-przyrodnicze dla uczniów klas V i VI kupione będą 324 rejestratory danych – cyfrowych laboratoriów szkolnych. Każda szkoła otrzyma 27 takich urządzeń, nazywanych „małymi Einsteinami”.
- Chcemy dawać uczniom maksymalne możliwości rozwojowe i wyrównujące szanse rozwojowe – podkreśla Tadeusz Krzakowski. – To także dobra wiadomość dla nauczycieli, bo wszystkie dodatkowe zajęcia będą płatne. Z projektem ruszamy od stycznia 2019 roku. Obejmie on dwa lata szkolne, a później będzie kontynuowany i finansowany z budżetu gminy.