Rzecznik Konsumentów apeluje do hotelarzy i restauratorów
LEGNICA. Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy wystosował pisma do legnickich restauratorów oraz hotelarzy z apelem. Sprawa dotyczy pokazów handlowych, na których konsumenci są poddawani manipulacjom. Przychodzą na prezentacje lub bezpłatne badania, a wychodzą z horrendalnie drogim towarem czy umową na pakiet usług pseudomedycznych. Takie spotkania mają miejsce najczęściej w wynajętych salach np. w hotelach, restauracjach, domach weselnych.
- Wynajmujący często nie zdają sobie sprawy, że biorą udział w oszustwie oraz w działalności na pograniczu prawa, nagannej etycznie czym narażają na szwank również swoją reputację.
W naszym województwie ujawniono około 300 pokazów, a to niewielki procent pokazów, które się w rzeczywistości odbywają. Do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Legnicy co najmniej kilka osób w tygodniu zgłasza się z podobnym problemem - mówi Tomasz Strojek, Miejski Rzecznik Konsumentów.
- Skala problemu jest nadal duża, dlatego zwracamy się pisemnie z apelem by wynajmujący pomieszczenia zawsze zweryfikowali kontrahenta poprzez sprawdzenie profilu i historii firmy, opinii, promocji wydarzenia. Wynajmującym sale często nie jest firma prowadząca pokaz, a pośrednik. Warto zapytać, czy sala będzie używana bezpośrednio przez firmę wynajmującą, czy jest wynajmowana w imieniu innego podmiotu - dodaje.