Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Ratusz z nowoczesnym biurem obsługi mieszkańców

LEGNICA. Legnickie Biuro Obsługi Klienta cieszy się uznaniem mieszkańców.... - Biuro obsługi klienta w ratuszu, gdzie można sprawnie załatwić w jednym miejscu bardzo wiele spraw, zdecydowanie się nam podoba - mówili pani Barbara i Janusz z Legnicy, którzy wczoraj odwiedzili Ratusz. - To też fajny kontakt z urzędnikami. 

- Od 19 kwietnia, gdy nasze biuro zostało otwarte, obsłużyliśmy już ponad tysiąc osób – podkreśla szefowa biura, Dominika Słapek. – Cieszy nas, że klienci wychodzą zadowoleni. Każdego dnia udzielamy blisko dwieście porad i informacji.

Ratusz z nowoczesnym biurem obsługi mieszkańców

- Założyliśmy, że to będzie miejsce profesjonalnej obsługi naszych mieszkańców. Tak się już dzieje. Biuro po prostu tętni życiem – mówi prezydent Tadeusz Krzakowski. - Zabytkowa sala na parterze została nowocześnie urządzona i wyposażona. Posiada osiem stanowisk do rozmów z urzędnikami, którzy informują, w jaki sposób załatwić sprawę oraz przekazują niezbędne do tego wnioski i formularze.

W poniedziałek i wtorek, tuż przed świętami majowymi, prezydent miasta i urzędniczki rozdawały klientom biało-czerwone flagi. Otrzymało je aż 100 osób.

W biurze (sala nr 5) zainstalowany jest nowoczesny system informacyjny i zarządzający ruchem klientów, oczekujących na załatwienie spraw. Przed wejściem do biura z biletomatu pobieramy bilet do określonego stanowiska. Podchodzimy do niego po ukazaniu się na ekranie numeru biletu i po informacji tonowej. Osoby niepełnosprawne (głuchoniemi) są obsługiwane przez tłumacza języka migowego za pośrednictwem komunikatora „skype”.

Klienci mogą korzystać m.in. z: informacji ogólnych, potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, aktywacji konta PLIP (Platforma Informacyjno Płatnicza), która umożliwia przeglądanie swoich zobowiązań wobec gminy, z przyjmowania korespondencji. Znajdą tu wiedzę o Karcie Dużej Rodziny, aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, o transporcie publicznym, gospodarce lokalami mieszkalnymi, utrzymaniu i remontach dróg, o podatkach czy też opłatach za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.

W biurze utworzono stanowiska do obsługi najbardziej newralgicznych wydziałów Urzędu Miasta: zdrowia i spraw społecznych, infrastruktury komunalnej, finansowy, środowiska i gospodarowania odpadami oraz administracyjno-gospodarczy. Do ich zadań należy bezpośrednia obsługa klienta, czyli przyjmowanie i wydawanie wniosków, pomoc w ich wypełnianiu oraz udzielanie możliwie wyczerpującej informacji w każdej kategorii spraw.