Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Kiedy koniec remontu hali peronowej? (FOTO)

LEGNICA. Kilka lat temu zakończyły się prace przy dworcu kolejowym w Legnicy, ale do pełni szczęścia brakowało modernizacji tunelu i hali peronowej wraz z przebudową peronów. Prace trwają, choć ich tempo pozostawia wiele do życzenia. Nowy termin ich zakończenia to III kwartał 2021 roku.

Kiedy koniec remontu hali peronowej? (FOTO)

Umowa na modernizację tunelu, a także hali i peronów została podpisana w marcu 2018 roku z grupą Fewaterm Sp. z o.o. s. k. Pierwotnie prace powinny skończyć się w roku 2020, ale już od dawna było widać, że ten termin jest w zasadzie nierealny. Efekt? Jak na blisko 1,5 roku (oficjalnie prace rozpoczęto 19.07.2019 roku) zrobiono nowe poszycie dachowe nad wejściem na peron nr 1, nad peronem nr 5 jest nowe, drewniane zadaszenie, natomiast nad peronem nr 2 oczyszczono, zabezpieczono i pomalowano konstrukcję nawy. Przy peronie nr 2 odtworzono i wzmocniono ściany oraz fundamenty.

- Trwa budowa kanalizacji opadowej. Na peronie nr 5 przygotowano tymczasowy posterunek, po przeniesieniu obecnych urządzeń wykonawca przystąpi do rozbiórki istniejącego budynku posterunku zlokalizowanego na peronie nr 3 - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dlaczego zatem prace idą wolniej niż zakładano? - Zmiana terminu zakończenia prac wynika z rozszerzonego zakresu działań m.in. konieczności dodatkowych robót, których wcześniej nie można było przewidzieć na etapie opracowywania dokumentacji przetargowej. Dłuższy niż zakładano był również proces uzgodnień prac z konserwatorem zabytków, ważny ze względu na zachowanie zabytkowych elementów w czynnym obiekcie. Ustalony termin zakończenia wszystkich robót objętych zamówieniem to III kwartał 2021 r. - tłumaczy rzecznik.

Według ogłoszenia BIOZ na budowie, koniec prac zaplanowano dokładnie na 30.07.2021r. W tym czasie jest bardzo dużo robót do wykonania. Są to m.in. montaż czterech wind czy całkowita przebudowa dwóch głównych peronów nr 3 i nr 4.
- Znaczącym zakresem jest renowacja i odtworzenie zabytkowej hali głównej, wraz z przedhalą i nawami bocznymi. Dach oraz inne elementy hali peronowej będą odtworzone zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków. Przewidziano deskowanie z pokryciem papą - dodaje Mirosław Siemieniec.

Legnicki obiekt jest jednym z największych tego typu w kraju. Hala ma 120 metrów długości, prawie 60 metrów szerokości i 20 metrów wysokości.

Modernizacja kosztować będzie ok. 27 mln zł. Legnicka stacja jest jedną z trzech najważniejszych na Dolnym Śląsku. Należy do tzw. dworców wojewódzkich. Takich na liście znajduje się 13 w Polsce (na Dolnym Śląsku Legnica i Wałbrzych). Wyższą kategorię, tzw. premium ma 18 dworców (na Dolnym Śląsku tylko Wrocław).

{gallery}galeria/wydarzenia/17-12-20-hala-peronowa-legnica-fot-dawid-soltys{/gallery}