Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Koleje Dolnośląskie ruszyły drugi rok z rzędu nad Bałtyk

LEGNICA. KD Premium Nadmorski już drugi rok z rzędu połączy Dolny Śląsk z Bałtykiem. Pociąg Kolei Dolnośląskich wyjechał o 6:44 z Wrocławia Głównego. To najszybsze połączenie kolejowe z Wrocławia do Świnoujścia, które będzie dostępne dla pasażerów w każdy weekend do końca wakacji.
Wraz z pierwszym tegorocznym połączeniem nad Bałtyk realizowanym przez Koleje Dolnośląskie na stacji Wrocław Główny zorganizowano konferencję prasową.

Koleje Dolnośląskie ruszyły drugi rok z rzędu nad Bałtyk

- Połączenie Kolei Dolnośląskich z Wrocławia do Świnoujścia doskonale wpisuje się w potrzebę zapewnienia lepszej łączności pomiędzy najpopularniejszymi miejscowościami turystycznymi w Polsce - powiedział na konferencji prasowej Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego, który zaledwie kilkanaście godzin wcześniej wrócił z misji gospodarczej UMWD w Toronto.. - Obecne działania ministra Dariusza Klimczaka i Piotra Malepszaka dążą do tego, by rynek kolejowy był bardziej otwarty, dzięki czemu wzrośnie liczba połączeń kolejowych w kraju. Jestem dumny, że Koleje Dolnośląskie, spółka należąca do samorządu województwa, rozwijają się w tempie pozwalającym na realizację takich celów - dodał Gancarz.

Wtórował mu Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
- Prosty przykład: między Wrocławiem a Warszawą kursuje 13 par połączeń bezpośrednich. W Niemczech, między Berlinem a trzecim największym miastem, Monachium, liczba par połączeń dziennie to 25. My też chcemy wozić pasażerów nie tylko do Świnoujścia, ale również do Warszawy, i mamy do tego warunki. Ubiegłoroczny sukces pociągu KD Premium Nadmorski utwierdził nas w przekonaniu, że kolej regionalna może uzupełniać połączenia przewoźników dalekobieżnych i - jak pokazał ten przykład - robi to doskonale. Ogromne zainteresowanie dzisiejszym, pierwszym tego lata pociągiem nad Bałtyk spowodowało, że w przyszłym tygodniu uruchamiamy podwójny skład - powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Dolny Śląsk nad Bałtyk, a Pomorze na Dolny Śląsk
KD Premium Nadmorski to połączenie, które zadebiutowało w wakacje 2023 roku. Skorzystało z niego wówczas ponad 7 tys. pasażerów. Liczba zajętych miejsc w pociągu sięgnęła blisko 90 proc.. Pociąg cieszył się zainteresowaniem nie tylko w relacjach z i do Wrocławia - połowa pasażerów skorzystała z KD Premium Nadmorskiego jadąc z lub do Legnicy, Lubina czy Głogowa.

- Dolnoślązacy chętnie podróżują z Kolejami Dolnośląskimi nad morze, ale też mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego odwiedzają piękny i tajemniczy Dolny Śląsk, do czego serdecznie wszystkich zachęcam - powiedział Michał Rado, wicemarszałek odpowiedzialny za kolej w województwie dolnośląskim. - Sami podróżni uznali nasze województwo za realizujące najlepsze połączenia regionalne w Polsce. Co więcej, w ostatnich latach ćwierć miliona Dolnoślązaków odzyskało po dwóch dekadach dostęp do kolei - dodał Rado.

Samorządowcy podkreślili, że po Dolnym Śląsku można komfortowo podróżować pociągami, w tym składami Kolei Dolnośląskich.

- Pociągiem możemy dotrzeć do najładniejszych miast na Dolnym Śląsku, w tym do tych położonych w Sudetach - powiedział Bartłomiej Kubicz, dyrektor departamentu gospodarki i promocji Urzędu Marszałkowskiego.

Połączenie Wrocławia ze Świnoujściem
Pociągi KD Premium Nadmorski ruszają w każdą wakacyjną sobotę z Wrocławia Głównego o godz. 6:44, a ze Świnoujścia w każdą niedzielę o godz. 14:48. Dodatkowo 15 sierpnia, w Święto Wojska Polskiego pociągi KD pojadą w obu kierunkach. Ostatnie połączenie ze Świnoujścia do Wrocławia wyruszy 1 września.

Bilety można kupić w kasach Kolei Dolnośląskich oraz w aplikacji Koleo - za 99 zł z Wrocławia i za 89 zł z Legnicy, Lubina, Głogowa i Zielonej Góry.

Będzie to najszybsze połączenie z Dolnego Śląska do Świnoujścia - nad morze dojedziemy w 5 godz. i 13 minut - ponad godzinę szybciej, niż bezpośrednimi połączeniami Intercity. Powrót zajmie siedem minut dłużej. Poza Świnoujściem pociąg zatrzyma się w woj. zachodniopomorskim na stacjach Szczecin Dąbie i Międzyzdroje.

Pomiędzy Dolnym Śląskiem a Pomorzem Zachodnim będą kursować pięcioczłonowe pociągi Impuls, w pojedynczym lub podwójnym zestawieniu, w zależności od liczby sprzedanych biletów.