Falstart promocji Legnicy. A miało być tak pięknie i nowocześnie...
LEGNICA. Legnica po 13 latach znów stała się członkiem Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej a wiceprezydent Aleksandra Krzeszewska znalazła się w zarządzie DOT-u, co ma pomóc w promocji turystycznej oferty miasta. - Dolnośląska Organizacja Turystyczna to wyjątkowa inicjatywa. Współpraca całego regionu na rzecz rozwoju turystyki Dolnego Śląska jest kluczowa, tym bardziej ogromnie doceniam i dziękuję za wybór do Zarządu DOT. Wiele dobrej współpracy przed nami! - tak mówiła Aleksandra Krzeszewska.
Nie brakowało opinii z obecnych kręgów Ratuszowych, że przynależność do DOT to jeden ze spektakularnych sukcesów ekipy prezydenta Macieja KUPAJA (rzecz jasna poza podwyżką drastyczną opłat za śmieci- przyp. red.)
Okazja do promowania Legnicy i rzecz jasna kontynuowania pasma sukcesów ekipy Kupaja - nadeszła bardzo szybko...
W miniony weekend na prestiżowych Targach Turystycznych w Poznaniu DolnoŚląska Organizacja Turystyczna promowała Dolny Śląsk...
Na stoisku nr 26 w pawilonie nr 8 Dolny Śląsk wystawił się wspólnie z Miastem Wrocław Visit Wroclaw, Wrocławska Organizacja Turystyczna! Dolnośląska „wyspa” byłą pełna atrakcji, była wyjątkowa dzięki obecności takich podmiotów jak:
Kopalnia Uranu Kletno
Podziemne Miasto Osówka
Time Gates - Bramy Czasu
Kopalnia św. Jan w Krobicy Podziemna Trasa Turystyczna
ŚWIDNICA rynek z tradycjami
Muzeum Papiernictwa
HOTELE CONDO.PL (Hotel Tremonti Karpacz i BERGO Resort & Spa)
Hydropolis
To na pewno zmarnowana okazja do promocji Legnicy, pełnej ciekawych i historycznych miejsc ( np. Zamek Piastowski, Muzeum Miedzi, kamieniczki Śledziowe i Stary Ratusz w Rynku, budynek teatru , budowle sakralne czy powstałe Centrum Witelona, które w końcu zostanie otwarte dla zwiedzających ), bo oprócz tysięcy odwiedzających poznański Tour Salon, wśród których są szkoły, instytucje, zaglądają tam przede wszystkim szefowie biur podróży z całej Polski oraz wystawcy zagraniczni. Wiadomo, że dzięki dofinansowaniu z rządowego programu do wycieczek szkolnych, więcej uczniów jeździ po kraju, zaś to właśnie biura turystyczne przygotowują dla nich oferty wycieczek szkolnych. Brak materiałów reklamowych o Legnicy na stoiku DOT, przedstawicieli UM to duży błąd - małym kosztem można było trafić do do szerokiej rzeszy turystów i organizatorów wycieczek. A promować można było chociażby poprzez warsztaty ( postawić na wątek historyczny - średniowiecze, panowanie Piastów) czy w programie Szlak Kulinarny Smaków Dolnego Śląska ( legnicka bomba).
Promocja Legnicy na największych targach turystycznych w Poznaniu przepadła, ale miejmy nadzieję, że władze miasta nie przepuszczą okazji zaprezentowania turystycznych walorów piastowskiego grodu na drugich w Polsce największych targach - na Tour Salon w Warszawie, które odbędą się od 29.11 do 01.12 . Dolnośląska Organizacja Turystyczna zawiadamia i zaprasza swoich członków do uczestnictwa w tego typu wydarzeniach - czy UM to wykorzysta?
A tym czasem - kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających Targi Turystyczne w Poznaniu wciąż o Legnicy uśmiechniętej i pełnej sukcesów wiedzą bardzo niewiele.