Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Miasto dofinansuje usuwanie azbestu

LEGNICA. Urząd Miasta Legnicy informuje o możliwości składania wniosków na dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem, transportem i unieszkodliwianiem azbestu z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy. Można to zrobić do 8 lutego br.

Miasto dofinansuje usuwanie azbestu

Legnica przystąpiła do ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu konkursowego naboru wniosków na 2017 rok w ramach programu usuwania wyrobów zawierających azbest.

O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne, które są właścicielami nieruchomości, obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji lub innego miejsca zawierającego azbest oraz nieruchomości stanowiące własność gminy Legnicy.

Regulamin wyklucza udzielenie przez gminę wsparcia finansowego przy realizacji prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest przedsiębiorcom, wspólnotom mieszkaniowym, spółdzielniom mieszkaniowym, osobom prawnym i jednostkom sektora finansów publicznych.

Program przewiduje udzielenie do 100 proc. dofinansowania na zadanie obejmujące demontaż wyrobów azbestowych oraz transport i unieszkodliwienie na składowisku odpadów niebezpiecznych. Prace realizować będzie wykonawca wybrany przez miasto w drodze przetargu. Dofinansowanie nie obejmuje kosztów ponoszonych na wymianę usuniętego azbestu na inny, nietoksyczny materiał budowlany.

Wnioski należy przesyłać na adres: Wydział Środowiska i Gospodarowania Odpadami Urzędu Miasta w Legnicy, pl. Słowiański 8, 59-220 Legnica lub złożyć bezpośrednio w kancelarii Urzędu Miasta, parter, pok. nr 5 w terminie do 8 lutego 2017 roku.

Informacje na temat dofinansowania można uzyskać, kontaktując się z urzędem osobiście (pl. Słowiański 8, pokój 301) w godzinach 8.00-15.00 lub pod numerem telefonu 76 72 12 346.

Przy składaniu wniosku należy uwzględnić konieczność posiadania środków finansowych na wymianę we własnym zakresie wyrobów azbestowych na bezazbestowe. Warunkiem realizacji Programu usuwania azbestu będzie pozytywne rozpatrzenie wniosku Gminy Legnicy o udzielenie dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

Uczestnik programu zobowiązany jest samodzielnie zgłosić prace polegające na demontażu wyrobów zawierających azbest do Wydziału Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Legnicy. Informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej:

http://um.bip.legnica.eu/um/e-urzad/informacyjne-karty-uslu/sprawy-budowlane

Koniecznym warunkiem realizacji programu usuwania azbestu będzie pozytywne rozpatrzenie wniosku gminy Legnicy o udzielenie dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

Na stronie www.legnica.eu są do pobrania formularze trzech niezbędnych dokumentów.