Remont kolei Lubin - Legnica zgodnie z harmonogramem
LUBIN. Na terenie lubińskiej stacji kolejowej odbyła się konferencja prasowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Poinformowano, że prace remontowe na linii Legnica - Rudna Gwizdanów przebiegają zgodnie z planem.
Prace na linii kolejowej zostały podzielone na dwa etapy. Od marca wykonawca działa na 20 km pomiędzy Legnica a Lubinem. Przebudowywane są stacje w Raszówce i Lubinie. na stacji Lubin Górniczy zdemontowano cztery tory i rozjazdy. Trwa budowa nowego peronu. Docelowo powstaną tu dwa dwukrawędziowe perony o długości 200 metrów. Wybudowany zostanie całkiem nowy przystanek Lubin Stadion. Będzie on położony między przejazdem kolejowym a wiaduktem drogowym, w okolicy stadionu Zagłębia.
Umowę na przebudowę tej linii podpisaliśmy w ubiegłym roku. - powiedział Arnold Bresch członek zarządu, dyrektor do spraw realizacji inwestycji. - Prace rozpoczęły się wczesną wiosną i są realizowane zgodnie z harmonogramem. Do października będziemy mieli oddany pierwszy odcinek. Nie deklarujemy terminu przywrócenia ruchu pasażerskiego. Zgodnie z umową pierwszym etapem jest przywrócenie ruchu towarowego co jest związane z obsługą Zagłębia Miedziowego i KGHM. Potem docelowo, do rozkładu jazdy 2018/2019 wprowadzimy ruch pasażerski.
Ostateczna data przywrócenia ruchu pasażerskiego, to zgodnie z umową lipiec 2019 roku. Wykonawca deklaruje jednak, że ten czas będzie zdecydowanie krótszy.
Poinformowano nas, że jak do tej pory nikt nie zgłosił chęci uruchomienia ruchu pasażerskiego w tym rozkładzie czyli, jak niedawno obiecywał prezydent Raczyński, w październiku. Pociągi pasażerskie wrócą w przyszłorocznym rozkładzie, prawdopodobnie rozpoczną jazdę od grudnia. Nierealny jest tez czas przejazdu pomiędzy Lubinem a Wrocławiem jaki podawał prezydent Raczyński - według niego miał wynosić 40 minut. Przedstawiciele kolei szacują, że będzie to ok. 75 minut. Pociągi pokonują obecnie dystans pomiędzy Legnicą a Wrocławiem w czasie 53-54 minuty. Pomiędzy Lubinem a Legnicą podróż potrwa 15-20 minut.
Nie wiadomo jak będzie wyglądała stacja Lubin Górniczy. PKP PLK zbudują perony z wiatami, natomiast nie mają w planach budowy dworca. To pozostaje już w gestii właściciela terenu czyli... miasta.