Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Będą interpelować w Sejmie

LUBIN. Interpelację w sprawie opóźnień w budowie m.in. drogi S3 zapowiedział poseł Robert Kropiwnicki. Wraz z radnym Sejmiku Dolnośląskiego Piotrem Borysem, poinformował o tym podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Lubinie.

Będą interpelować w Sejmie

Podwykonawcy pracujący na odcinku Polkowice - Lubin trasy S3 zapowiedzieli, że w piątek 15 marca zablokują przejazd na tej trasie. Powodem maja być zaległości w rozliczeniach z głównym wykonawcą.

 - To jest bezprecedensowe, że właściwie całą S3 udało się wybudować, a odcinka Polkowice-Lubin nie daje się ciągle zrealizować i nie wiadomo kiedy się uda - stwierdził poseł Robert Kropiwnicki. - Ciągle słyszymy, ze już a chwileczkę, już za momencik i tak to już trwa półtora roku. To pokazuje jak słaby jest element zarządzania.To, że podwykonawcy kolejny raz będą protestować, że nie płaci się bezpośrednio podwykonawcom mimo, że istnieją stworzone przez nas przepisy, które na to pozwalają, wynika z braku nadzoru nad tym odcinkiem. To nie jest tylko nasz problem lokalny. Jak firma Salini zawala w kilku miejscach w Polsce to powinno ministerstwo reagować. Tymczasem minister Adamczyk kompletnie sobie z tym nie radzi. 

Radny Sejmiku Dolnośląskiego Piotr Borys powiedział, że podobne problemy jak u nas występują w całej polsce i, ze budzi to uzasadniony niepokój. - W tej sprawie należy podejmować stanowcze i odważne decyzje - stwierdził Piotr Borys. - Nie manipulować informacjami publicznymi, że droga miała być gotowa w grudniu, a teraz w marcu. Stworzyliśmy instrumenty prawne, które pozwalają płacić bezpośrednio podwykonawcom. Pytanie, dlaczego tego nie uczyniono? Poza tym istnieje możliwość inedeksacji umów poza przetargiem jeżeli nastą[pi obiektywny wzrost cen materiałów budowlanych. Żądamy więc odpowiedzialnych i poważnych decyzji w tej sprawie. Albo żegna się dotychczasową firmę i wybiera nową albo zawiera się odpowiednie porozumienia. W naszej ocenie jest to problem fatalnego zarządzania. Dlatego będziemy żądać pełnej informacji. Z czego wynika opóźnienie? Dlaczego przez ostatnie trzy lata nie dokonano określonych korekt wynikających z ratowania tej inwestycji? Jakie kroki podjęła GDDKiA? Ten odcinek S3 jest newralgiczny. Jest to odcinek o bardzo dużym nasileniu ruchu.Tworzą się korki, jest bardzo dużo wypadków. Jest to odcinek o bardzo dużym nasileniu ruchu. To już nie jest problem czasu realizacji tej inwestycji ale bezpieczeństwa i zdrowia ludzi na tej drodze. Będziemy chcieli jednoznacznej odpowiedzi czy doszło do zaniedbań i zaniechań podczas realizacji tej inwestycji.

Powiązane wpisy