Będzie strategia promocji gminy
RUDNA. Rozpoczynają się prace związane z przygotowaniem strategii promocji Gminy Rudna na lata 2016-2020. Określi ona cele, adresatów oraz kierunki promocji spójne z przyjętą strategią rozwoju gminy do 2020 roku. Prace nad strategią rozpoczną się od badań społecznych w zakresie oceny jakości życia mieszkańców. Ankieterzy zapytają między innymi o ogólny rozwój gminy, warunki zamieszkania, ocenę planowania przestrzennego, infrastrukturę techniczną, poziom edukacji publicznej i bezpieczeństwa, a także ocenę funkcjonowania służby zdrowia oraz działań gminy w zakresie kultury, sportu i rekreacji.
Mieszkańcy wypowiedzą się również na temat finansów gminy, planowanych inwestycji, codziennego funkcjonowania Urzędu Gminy oraz Rady Gminy, a także ocenią świadczone przez gminę usługi komunalne. Badanie pozwoli oprzeć strategię promocji na faktycznych potrzebach mieszkańców.
– Samorząd jest wspólnotą tworzoną przez ludzi i ich potrzeby. W Rudnej to mieszkańcy decydują jak będzie wyglądała opieka przedszkolna, jaka będzie wysokość dotacji dla działających tutaj stowarzyszeń, do jakiego poziomu zostaną obniżone lokalne opłaty, jaka będzie kolejność realizacji inwestycji, ceny usług komunalnych czy plany rozwoju gminy. Drzwi do mojego gabinetu są od lat zawsze szeroko otwarte, dzięki czemu znam potrzeby naszych mieszkańców i wiele spraw udaje się załatwić od razu, od ręki. Pragnę jednak, abyśmy mocniej niż do tej pory wspólnie zastanowili się nad kierunkami rozwoju naszej gminy. Dlatego Rada Gminy zdecydowała o konieczności opracowania strategii promocji odpowiadającej na pytania co możemy zmienić, czym możemy się pochwalić i jak wykorzystać to do dalszego prężnego rozwoju Gminy Rudna z korzyścią dla jej mieszkańców – wyjaśnia Władysław Bigus, Wójt Gminy Rudna.
Zgodnie z założeniami, badania mają zostać przeprowadzone przez pracownię badań społecznych na reprezentatywnej grupie prawie tysiąca osób. Ankieterzy będą rozmawiać z wytypowanymi osobami wypełniając anonimową ankietę. Specjaliści przeprowadzą również kilkadziesiąt pogłębionych wywiadów z dyrektorami szkół, lekarzami, urzędnikami, szefami domów kultury, przedsiębiorcami, radnymi, sołtysami, szefami stowarzyszeń i duchownymi.
Kolejnymi etapami prac nad strategią promocji będzie szczegółowa analiza silnych i mocnych stron gminy Rudna jako marki, ze zdefiniowaniem jej wyróżników i walorów jakie warto promować. W strategii znajdzie się najważniejsza idea określająca tożsamość Gminy Rudna jako marki, zgodnie z którą będzie budowany w przyszłości wizerunek i kreowana promocja gminy. Zostaną również przygotowane propozycje działań marketingowych do 2020 roku.
Strategia promocji Gminy Rudna ma być gotowa do końca lipca.
Fot. Rudna z lotu ptaka- arch.UG Rudna