Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Edukacja internetowa - dzieci bezpieczne w sieci (FOTO)

LUBIN. Projekt „W labiryncie Minotaura” prowadzony w Szkole Podstawowej nr 9 w Lubinie miał pomóc zwiększyć bezpieczeństwo dzieci w internecie. Program wpisał się w ogólnoświatowy Tydzień Edukacji Informatycznej.

Edukacja internetowa - dzieci bezpieczne w sieci (FOTO)

Uczestnikom projektu pomysł przypadł mocno do gustu.

- Brałam udział w projekcie „W labiryncie Minotaura”. Jest to ciekawy zakodowany projekt ponieważ mogliśmy sprawdzić swoje umiejętności w dziedzinie bezpieczeństwa w Internecie. Na pewno nam się to przyda. W labiryncie były poukładane różne pytania, na które mogliśmy odpowiedzieć. Jeżeli doszliśmy do celu to otrzymaliśmy nagrody. – mówiła Weronika Popów z klasy VI b.

- Labirynt Minotaura był bardzo fajny i łatwy, np. było pytanie: Czy mam mówić rodzicom gdy ktoś w Internecie pyta się o moje dane? Oczywiście należy zgłosić to rodzicom. Myślę, że ten projekt był po to, aby dzieci uważały w sieci na różne niebezpieczeństwa. – dodawał Szymon Chrzanowski z klasy IV a. - Ten labirynt był po to, aby każdy mógł się upewnić czy naprawdę wie, jak się zachować w Internecie. – podsumowuje krótko Martyna Ziernik z klasy VI c.

- „W Labiryncie Minotaura” chodziło głównie o to, jak postępować dobrze w sieci. Wcześniej w czasie zajęć komputerowych rozmawialiśmy o bezpieczeństwie w Internecie, ale też uczestniczyliśmy w takich warsztatach „Cybernauci” . Pan pokazywał nam filmiki i rysowaliśmy plakaty. Łatwo nam było ułożyć pytania, a potem z butelek plastikowych cała moja klasa V b zakodowała drogę. I tam szliśmy labiryntem. A kto dobrze przeszedł, to dostał naklejkę z logami GODZINY KODOWANIA, CYBERNAUTÓW, MISTRZÓW KODOWANIA oraz Twixa. – opowiada Arek Lasz z klasy V b. - Labirynt Minotaura był bardzo prosty, ponieważ wszyscy znaliśmy odpowiedź na zakodowane w nim pytania. np. od ilu lat jest Facebook – dodaje Natalia Pielech z klasy IV a.
- Projekt „W Labiryncie Minotaura” przygotowywaliśmy wspólnie z nasza wychowawczynią panią Krystyną Węgrzyn dla uczniów z klas IV - VI. Układaliśmy butelki plastikowe do labiryntu, a wcześniej każdy z nas miał za zadanie ułożyć po pięć pytań dotyczących bezpiecznego Internetu. Ja np. ułożyłem pytanie: „Czy można wejść na stronę + 18 jeśli nie jesteś pełnoletni? Oczywiście, że nie można. I właśnie moje pytanie pojawiło się w labiryncie. W trakcie projektu rozdawałem naklejki tym, którzy dobrze przeszli zakodowany labirynt. Pilnowałem również, czy uczniowie czytali pytania przy wyborze drogi, jeśli ktoś tego nie zrobił to odsyłanym był na koniec kolejki do labiryntu. Ci uczniowie mogli też zapoznać się z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu umieszczonymi na plakatach na korytarzu. Przygotowanie takiej zabawy dla uczniów z innych klas sprawiło nam dużą przyjemność. – zapewnia Grzegorz Górnicki z klasy 5 b

„W labiryncie Minotaura” to nie jedyne zajęcia w ramach Godziny Kodowania. Klasa IV a z nauczycielką Elżbietą Tomczyszyn przygotowała kodowanie w różnych językach. Głównym hasłem było KODOWANIE w języku migowym. - Tworzyliśmy wyrazy, na których trzeba było napisać KODOWANIE. Kodowanie polegało na tym, żeby ludzie którzy potrafią mówić i słuchać dowiedzieli się np. w języku morsa, migowym czy w języku Braille’a jak jest słowo np. uczeń. Ja przygotowałam plakat, w którym zakodowałem dwanaście wyrazów: Lubin, Mistrzowie Kodowania, uczeń i inne. – opowiadał Szymon Chrzanowski z klasy IV a.

W czwartek, 08 grudnia 2016 roku klasa II a wraz z wychowawczynią Anną Koszewską „zakręciła się świątecznie” i zakodowała „zakręcone choinki”. Projekt powstał spontanicznie, ponieważ uczniowie przez cały rok zbierają zakrętki od butelek. Plan pracy i podział czynności zaproponowali sami uczniowie. Pierwsza grupa uczniów posegregowała zakrętki według kolorów. Druga grupa zakodowała sposób przyklejania zakrętek, a trzecia przygotowała trójkąty z brystolu. Wszyscy uczniowie zapoznali się z kodem i sposobem przyklejania zakrętek. Wyklejane były dwie choinki, jedna chłopców i druga dziewczynek. Prace trwały 3 godziny i przyniosły dzieciom wiele radości, dały także możliwość doskonalenia umiejętności współpracy. - To była fajna zabawa- powiedziała Ania Mieńko z klasy II a. Wiktoria Demianiuk dodała, że - takie zabawy z kodowaniem mogłyby być codziennie. - Takie układanie zakrętek, to jak zabawa klockami Lego, które bardzo lubię układać – stwierdził Arek Szyszka z tej samej klasy.

Rodzice, którzy widzieli zaangażowanie swoich pociech bardzo się spodobał się ten pomysł. - Organizując takie zajęcia przygotowujemy się powolutku do wprowadzenia kodowania jako stały elementu programu szkolnego. Chcemy, aby nasi uczniowie również przez kodowanie uczyli się myślenia, szukania błędów i sposobów na ich rozwiązanie. – tłumaczy Krystyna Węgrzyn, nauczycielka matematyki i zajęć komputerowych w SP 9 w Lubinie.{gallery}galeria/kultura/11.12.16_SP_9_tydzien_edukacji_informatycznej{/gallery}

Powiązane wpisy