Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Rozpoczynają się konsultacje dot. budowy linii kolejowej do Polkowic

POLKOWICE/LUBIN. W najbliższych dniach odbędą się spotkania konsultacyjne dotyczące projektu utworzenia połączenia kolejowego Legnica – Lubin – Polkowice – Głogów. Spotkania są elementem powstającej dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. „Budowa linii kolejowej Lubin-Polkowice-Głogów wraz z rozbudową linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica-Lubin-Rudna Gwizdanów”.

Rozpoczynają się konsultacje dot. budowy linii kolejowej do Polkowic

W ramach tego przedsięwzięcia planuje się budowę całkowicie nowej linii kolejowej z Lubina do Polkowic i dalej (w zależności od wariantu) do Grębocic lub Gaworzyc, skąd, z wykorzystaniem istniejącej linii kolejowych pociągi dotrą do Głogowa. Elementem prac dokumentacyjnych jest też m.in. analiza zwiększenia przepustowości istniejącej trasy kolejowej z Legnicy do Lubina. W załączeniu znajduje się poglądowa mapa ze wszystkimi rozpatrywanymi dotąd wariantami.

Spotkania konsultacyjne odbędą się w następujących terminach i lokalizacjach (początek wszystkich spotkań o godz. 17:00):
22.08 Legnica: Qubus Hotel Legnica, ul. Skarbowa 2.
23.08 Lubin: Centrum Kultury "Muza", ul. Armii Krajowej 1.
24.08 Głogów: Qubus Hotel Głogów, Plac Konstytucji 3 Maja 1.
25.08 Polkowice: Uczelnia Jana Wyżykowskiego, ul. Skalników 6b.
26.08 Grębocice: Sala wiejska, Stara rzeka 27.
29.08 Gaworzyce: Pałac w Gaworzycach, ul. Dworcowa 95.
30.08 Jerzmanowa: Świetlica w Jerzmanowej, ul. Obiszowska 4a.

W spotkaniach będą uczestniczyć m.in. przedstawiciele Zamawiającego (Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu) oraz Wykonawcy dokumentacji (Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o.). Niezależnie od spotkań konsultacyjnych, wykonawca przeprowadzi w niedługim czasie badania ankietowe Mieszkańców w celu zidentyfikowania potrzeb związanych z tą inwestycją. Ankiety zostaną udostępnione po zakończeniu ww. spotkań. W przypadku szczegółowych pytań (niezależnie od spotkań konsultacyjnych i ankiet), Wykonawca zaprasza do kontaktu pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Sierpniowe spotkania konsultacyjne stanowią pierwszy z trzech etapów konsultacji społecznych tego projektu:
Etap I (sierpień 2022): prezentacja głównych założeń projektu, identyfikacja potrzeb społecznych;
Etap II (wstępnie – październik 2022): przedstawienie szczegółowych założeń inwestycyjnych – w ramach wszystkich analizowanych wariantów. II etap służyć też będzie do przedstawienia Mieszkańcom sprawozdania z I etapu konsultacji: podczas spotkań konsultacyjnych w II etapie, Wykonawca przedstawiać będzie Mieszkańcom, w sposób syntetyczny, główne uwagi, jakie pojawiły się w I etapie oraz sposób ich uwzględnienia lub przyczynę nieuwzględnienia;
Etap III (wstępie – lipiec 2023): założenia wariantu rekomendowanego do realizacji.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 zwari szeregi samorządowcy Zagłebia Miedziowego 9 prezydent Lubin Robert RAZYŃSKI, prezydent Głogowa Rafael ROKASZEWICZ, burmistrz Polkowic Łukasz PUŹNIECKI, wójt gminy Rudna Adrian WOŁKOWSKI w obecności członka zarządu Województwa Dolnośląskiego Tymoteusza MYRDY i ministra Krzysztofa KUBOWA) i  podpisali umowę „Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dotycząca zadania pn.: Budowa linii kolejowej Lubin – Polkowice – Głogów wraz z rozbudową linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów”.

Dokumentacje sfinansują samorządy, w tym Urząd Marszałkowski, a finanse na realizację inwestycji zapewni budżet państwa.

W ramach zamówienia wykonawca miał wskazać co najmniej 3 warianty inwestycyjne dla całego zadania, z czego minimum 2 z nich musiały się opierać o, gotowe już, studium lokalizacyjne włączenia Polkowic do sieci kolejowej. Każdy z minimum 3 wariantów ma pozwolić na to, by planowana lub zmodernizowana linia kolejowa była co najmniej jednotorowa i zelektryfikowana, a preferowana prędkość dla pociągów pasażerskich to 120 km/h. Pociągi towarowe mają kursować z prędkością 80 km/h. Ponadto w każdym z wariantów perony muszą być w stanie przyjąć pociągi o długości minimum 600 metrów, a na trasie mają znaleźć się minimum 4 przystanki osobowe.

Planowane projekty mają też uwzględnić budowę centrum przesiadkowego w Polkowicach i spełnić wymogi w kwestii czasów przejazdu, które kształtują się następująco: Głogów – Polkowice 25 minut, Polkowice – Legnica 30 minut, Legnica – Głogów 60 minut oraz Polkowice – Wrocław Główny 90 minut.

Powiązane wpisy