Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Inauguracja "Słodkiej Julki" (FOTO)

KOŚCIELEC. Blisko 300 dzieci zostało przebadanych podczas inauguracji kampanii społecznej "Słodka Julka". Dziewczynka jest symbolem wielkiej akcji profilaktycznych badań, które obejmą blisko 7000 dzieci w naszym regionie... Zajęcia edukacyjne kampanii „Słodka Julka” rozpoczęły się w piątkowy przedpołudnie w Szkole Podstawowej w Kościelcu, w szkole Julki - bohaterki kampanii. Spotkanie z grupą blisko 300 dzieci rozpoczęła emisja filmu o zmaganiach Julii z chorobą cukrzycową. Film o Julce  dziewczynce z Kościelca zmagającej się od 3 lat z cukrzycą, autorstwa Jarka Jarosza trafił do serc bez wątpienia wszystkich oglądających film. Kamera autora towarzyszyła Julce i jej mamie w wielu codziennych sytuacjach m.in. wszystkich wzruszyła scena, w której mała dziewczynka jest budzona w 2 w nocy aby przyjąć lekarstwo... - Jestem przekonany, że ten piękny film o Julce - a muszę się pochwalić, że widziałem go wcześniej - nie tylko wzruszy, ale będzie ogromnym przesłaniem do wszystkich, którzy są w takiej samej sytuacji jak Julka i jej mama - mówił wzruszony Piotr MILCZANOWSKI, prezes Miedziowego Centrum Zdrowia S.A. w Lubinie,współorganizator kampanii społecznej.

Inauguracja "Słodkiej Julki" (FOTO)

Maria KAJDAN, prezes Okręgowego Związku Piłki Nożnej, pomysłodawczyni i jako piłkarski związek organizator kampanii "Słodka Julka" zewsząd przyjmowała gratulacje za start kampanii z wielkim impetem. -  Sport, w szczególności piłka nożna, jest najlepszym nośnikiem informacyjnym i dociera wszędzie. Uczniowie kilkudziesięciu szkół, które odwiedzimy podczas kampanii w naszym subregionie - ich także chcemy, musimy uchronić od zagrożenia jakim jest cukrzyca. Uświadomić, że zdiagnozowanie cukrzycy nie jest wyrokiem śmierci. Projekt Kampania społeczno - edukacyjna "Słodka Julka" uzyskał Honorowy Patronat Ministra Edukacji Narodowej, Patronat Honorowy Dolnośląskiego Kuratora Oświaty we Wrocławiu, Polskiego Stowarzyszeniem Diabetyków- Zarządu Głównego oraz Polskiego Związku Piłki Nożnej - to dla nas wyraźny sygnał, że to co robimy ma sens, a jednocześnie zobowiązanie do pracy na najwyższym poziomie.

Inauguracja kampanii "Słodka Julka" była magnesem do przyjazdu do małej wioski Kościelec wielu osobistości. KGHM "Polska Miedź" S.A. reprezentował wiceprezes ds. produkcji Radosław STACH. Nie zabrakło prezesów: Piotra MILCZANOWSKIEGO (MCZ) i Jacka KARWANA (Lubinpex). Obecni byli także burmistrz Chojnowa Jan SERKIES (za tydzień "Słodka Julka" odwiedzi SP nr 4 w Chojnowie), Aneta TRELA- dyrektor Biura Poselskiego poseł Elżbiety WITEK czy Paweł KURA, kandydat PiS w wyborach do Sejmiku Dolnośląskiego. Ten ostatni powiedział: - Start tej kampanii społeczno-edukacyjnej pokazuje, że swoje siły są w stanie zjednoczyć świat sportu konkretnie piłki nożnej i KGHM "Polska Miedź" S.A. w imię szczytnej idei. Nie dziwię się, że usłyszałem na tej sali iż kolejne szkoły i kolejne samorządy zabiegają aby przyłączyć się do tej akcji .Kampania "Słodka Julka" zostawi w historii naszego regionu trwały ślad. Nie wiem czy jest to możliwe, ale mam nadzieję, że ten pomysł, ten projekt będzie realizowany w przyszłości w całej Polsce.   

Po części oficjalnej i projekcji filmu lekarze diabetolodzy Miedziowego Centrum Zdrowia S.A. prowadzili konsultacje indywidualne, a pielęgniarki wykonywały badania pomiaru poziomu cukru we krwi, a dietetycy badali skład ciała (tkankę tłuszczową, wodę, masę mięśniową).

Dzieci wzięły udział w warsztatach kulinarnych „Rozgryźć cukrzyce”, podczas, których uczyły się, jak nie tylko odżywiać się prawidłowo chorując na cukrzycę, ale również jak jeść zdrowo, by nie zachorować. Wspierali Projekt w tym zakresie najlepsi kucharze z firmy Lubinpex Sp. z o.o.pod czujnym okiem prezesa firmy Jacka KARWANA.

Równolegle, w pracy warsztatowej „Dobre Praktyki Edukacyjne” uczestniczyli nauczyciele szkoły. Został im zaprezentowany program psychoedukacyjny zawierający zestaw praktycznych kart pracy, a w całości stanowiący program psychoedukacji dla uczniów przygotowane przez Fundację Samodzielne.pl i jej prezes dr Katarzynę Kajdan.

W kampanię Słodka Julka bardzo aktywnie włączył się Wolontariat KGHM. Wolontariusze spod znaku Legionu Maltańskiego przegotowali dla wszystkich uczestników zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej oraz wystawę minerałów, stanowiącą dodatkową atrakcję dla dzieci. Wolontariat KGHM przygotował też upominki dla wszystkich dzieci biorących udział w projekcie.

Na zakończenie spotkania, wszyscy uczestnicy wydarzenia będą mogli wspólnie zasiąść do stołu i spróbować zdrowych smakołyków przygotowanych przez dzieci podczas warsztatów kulinarnych. Piątkowe spotkanie w Kościelcu otwiera kampanię społeczno-edukacyjną dla kolejnych szkół z Regionu Zagłębia Miedziowego.

Kolejną szkoła na trasie "konwoju Słodka Julka" to Przedmoście a w piątek 28 września w Chojnowie.

Fundatorzy: Fundacja KGHM Polska Miedź, KGHM Polska Miedź S.A.,

Organizator:
1.Okręgowy Związek Piłki Nożnej
2. Miedziowe Centrum Zdrowia S.A.
3. Fundacja Samodzielne.pl

Partnerzy:
1.Wolontariat KGHM
2. Lubinpex Sp z o.o.
3.Interferie S.A.
4.Roche
5.Staropolanka Kids
6.Zagłębie Lubin S.A.
7.Akademia KGHM Zagłębie
8.LPGK Legnica
9.MPK Legnica
10.LPWiK Legnica
11. Zanam Polkowice
12.Zina
13.Creativ Media
14. Saller
15.Dacco Sp z o.o.

Patronat: Honorowy Patronat Ministra Edukacji Narodowej
Honorowy Patronat Dolnośląskiego Kuratora Oświaty
Honorowy Patronat Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków Zarząd Główny
Honorowy Patronat Polskiego Związku Piłki Nożnej

{gallery}galeria/wydarzenia/21-09-18-slodka-julka-w-koscielcu-fot-zbigniew-jakubowski{/gallery}

Powiązane wpisy